רופאים הותקפו בבתי חולים פסיכיאטריים - משרד הבריאות לא דיווח

פרסום ראשון: בשבועות האחרונים, מטופלים תקפו במרכזי בריאות הנפש צוותים רפואיים - אך משרד הבריאות לא דיווח על כך לציבור. אתמול הותקפה רופאה בכירה בבית החולים "מזור" שבעכו, ולפני כן מנהל מחלקה הותקף במרכז הרפואי לבריאות הנפש לב השרון

.מסדרון בית חולים, ארכיון
מסדרון בית חולים, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בימים האחרונים, מטופלים תקפו מספר פעמים צוותים רפואיים בבתי חולים פסיכיאטריים, אך משרד הבריאות לא דיווח על כך לציבור. לחדשות 13 נודע כי אתמול (רביעי) הותקפה רופאה בכירה בבית החולים הפסיכיאטרי "מזור" שבעכו, וכמו כן מטופל תקף מנהל מחלקה במרכז הרפואי לבריאות הנפש לב השרון.

אתמול ההסתדרות הרפואית הודיעה על תקיפת מנהל המחלקה ואמרה: "איגוד הפסיכיאטריה בישראל של ההסתדרות הרפואית מביע צער וזעזוע עקב פגיעה במנהלת מחלקה במרכז הרפואי לבריאות הנפש לב השרון. הדבר ממחיש את הצורך הדחוף בטיפול בחסר כח האדם בפסיכיאטריה, בעומס הגדול במחלקות ובצפיפות הרבה. יש צורך מיידי בצמצום גודל המחלקות ל 25 מטופלים במחלקה בהתאם להמלצות ועדת האישפוז ולהכפיל את תקני הצוות המטפל והמנהלי. הצורך הגדול בהשקעה בבריאות הנפש אשר חודד בשנה זו צריך להתבצע לכל רצף הטיפול: בקהילה, באישפוז ובשיקום".

בתי החולים הפסיכיאטריים הינם בבעלות המדינה, ונמצאים תחת משרד הבריאות - אך דוברותו בחרה שלא לדווח על תקיפות אלו. דבר זה ממחיש את העובדה כי למרבה הצער, מנסים להשאיר במחשכים את בתי החולים לבריאות הנפש.

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים בשיבא ויו"ר ארגון רופאי המדינה, אמר: "התקיפות החמורות של שתי מנהלות מחלקה בתוך 24 שעות, במרכז הרפואי מזור ובלב השרון ע"י מטופלים, לא יכולות לעבור בשתיקה של משרד הבריאות. ראוי שמשרד הבריאות יגדיל באופן מיידי את מצבת המאבטחים וידאג לביטחון הצוות הרפואי. לא ייתכן שרופאים ורופאות והצוותים הרפואיים יחששו לגופם ולחייהם במקום עבודתם. האלימות הזו חייבת להיפסק. ארגון רופאי המדינה יחד עם המרכזים לבריאות הנפש יפעל בנחישות ובכל דרך על מנת לעצור את האלימות כלפי הצוותים הרפואיים!".