שיא מפרוץ המגפה: כמעט 12 אלף מאומתים אתמול

זן אומיקרון ממשיך להתפשט במהירות ושיא הנדבקים מאז פרוץ מגפת הקורונה נשבר. מספר החולים במצב קשה עלה ל-125 ומקדם הדבקה הוא 1.92

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

שיא בתחלואה בישראל: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) על המספר הגבוה ביותר של נדבקי קורונה חדשים עד כה בישראל, עם לא פחות מ-11,978 איש המאומתים לנגיף. ביממה האחרונה בוצעו יותר מ-201 אלף בדיקות, מתוכן 6.65% התקבלו כחיוביות.

בתוך כך, מספר החולים במצב קשה עלה ל-125 ומקדם הדבקה הוא 1.92. מספר החולים הפעילים עלה ועומד כעת על 57,858 איש. מספר המונשמים עומד על 38 איש, וזן האומיקרון ממשיך להתפשט במהירות.

People Receive The Fourth Dose Of Coronavirus Disease (covid 19) Vaccine In Tel Aviv
חיסון קורונה רביעי בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול בריאיון לעיתון צרפתי כי הוא מתכוון "לעצבן" את מי שלא קיבל חיסון לנגיף קורונה בכך שיקשה יותר ויותר על חייהם. לדבריו, "אני לא מתכוון לעצבן את אזרחי צרפת, אבל כן את הלא-מחוסנים. ונמשיך לעשות כך עד הסוף - זו האסטרטגיה".

בימים האחרונים דן הפרלמנט הצרפתי בהגבלות חדשות על הלא-מחוסנים, לפיהן הם לא יקבלו את "אישור הבריאות" של המדינה - המקביל לתו הירוק בצרפת - גם בהצגת בדיקה שלילית. הגבלות אלו ימנעו מהם כניסה למקומות ציבוריים כמו מסעדות, בתי קולנוע, מוזיאונים ואירועי ספורט, וכן לא יתאפשרו להם לעלות לטיסות ולרכבות.

A Health Worker Takes The Antigen Test Which Takes 15 Minutes To Deliver Results And Is Considered Reliable For Detecting Active Coronavirus Disease (covid 19) Infection, An El Al Spokesman Said, At Ben Gurion International Airport In Lod
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

ברקע הדברים, על פי דיווח שנתקבל בחדשות 13, תלמידה בבית ספר יסודי בראשון לציון חוסנה נגד קורונה על אף שהוריה לא אישרו את החיסון. האירוע החל כשכל התלמידים בכיתתה התבקשו להגיע עם אישור הורים לחיסון, ובקבוצת הוואטסאפ הכיתתית הודגש להורים כי גם מי שלא מאשר צריך לחתום על הטופס ולהחזיר אותו לכיתה.

Fight Against The Delta Variant In Tel Aviv
מתחם חיסוני קורונה של מד''א | צילום: רויטרס

התלמידה החלימה מקורונה לפני שלושה חודשים, ואמה שינתה את הטופס כפי שהתבקשה, מ"הנני מאשרת" ל"אינני מאשרת", ובכל זאת גילתה לתדהמתה באותו יום כי בתה חוסנה יחד עם כל תלמידי הכיתה. "אני לא יכולה להסביר לך את תחושת התסכול והעצבים שהיו לי באותו רגע שראיתי את ההודעה", אמרה האם לחדשות 13. "זה לא כי אני מסרבת חיסונים", הוסיפה האם, "אני בעצמי מחוסנת, אבל חוסר תשומת הלב הזאת, חוסר בדיקה לפרטים בנושא כל כך רגיש. מה זה, איזשהו ניסוי בשיטת מצליח?".