מנכ"ל משרד הבריאות: גל התחלואה גובר – ללכת לחדר כושר זו סכנה

לוי התריע שלא כל הציבור מודע למניין הנדבקים הגבוה והתייחס גם למחאה הכלכלית: "כר להדבקה - חושש שנראה ההידבקות בקרוב" • בכירים בקופות החולים: אם לא יוקשחו הקריטריונים - המעבדות יקרסו

זמן צפייה: 01:42

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ערך הערב (שני) מסיבת עיתונאים בנושא הגל השני. בפתח דבריו הוא אמר כי "אנחנו נמצאים בעלייה בתחלואה, בגל שהולך ומתגבר. אני מודאג מאוד מהעלייה במספר החולים. אני מבקש מאוד שהאזרחים יישמעו להוראות. זו ערבות הדדית. מי שלא עוטה מסכה - מסכן את כל הסובבים אותו באפשרות להדבקה".

לוי התייחס גם להפגנה שהתרחשה ביום שבת בכיכר רבים בה נכחו אלפי אזרחים ואמר כי "אני מבין את הכאב שהובא בידי אזרחי ישראל, שחלקם איבדו את מטה לחמם, אבל ההתקהלות היא כר להדבקה ואני חושש שנראה את ההידבקות בימים הקרובים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בניגוד לעמדת רה"מ: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת חדרי הכושר

בכיר בליכוד: יו"ר ועדת הקורונה נכנעה ללחץ מלוביסטים – ותושעה

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: לע''מ

כמו כן התייחס להחלטת ועדת הקורונה לאשר את פתיחתם של חדרי הכושר והבריכות, ואמר כי "מתוך התחושה של עליה במחלה באנו וביקשנו למנוע את השימוש בחדרי הכושר. לצערי, ועדת הכנסת החליטה אשר החליטה ואנו נכבד את זה. המסר שלי - ללכת לחדר כושר זה סכנה להידבקות".

"אני לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה", המשיך. "עד כמה יש חולים קשים. חשוב לומר שאפשר לחיות בצל הקורונה ולהוריד את רמת התחלואה. אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי. אנחנו עושים ככל יכולתינו כדי להימנע ממנו. וכחלק מזה, אנחנו משתדלים לייצר הגבלות שתמנענה התקהלויות - שהן שורש הרע בהדבקה".

לוי התייחס גם לנושא הבדיקות ואמר כי "אנחנו בהחלט יושבים וחושבים כיצד לתעדף בדיקות כמו למשל קשישים, העובדים שסועדים אותם, אנשים בסיכון. אנחנו עוסקים כעת בתיעדוף בדיקות לפי הצרכים, יחד עם המשך בניית היכולת מבחינת ציוד והן מבחינת כוח אדם מיומן".

בתוך כך, בכירים בקופות החולים התריעו היום שאם משרד הבריאות לא יודיע על הקשחת הקריטריונים למתן בדיקות קורונה - מעבדות הבדיקה יקרסו מעומס.