זן של חיפושית נקרא על שם פעילת האקלים גרטה טונברג

ד"ר מייקל דרבי חקר את אוסף החיפושיות של מוזיאון הטבע הבריטי, וכשמצא זן שטרם זכה לשם, החליט להנציח את פעילותה של הנערה: "הכרה בתרומתה למאבק למען הסביבה"

גרטה טונברג
גרטה טונברג | צילום: רויטרס

מוזיאון הטבע בלונדון הודיע אתמול (שישי) זן של חיפושית נקרא על שמה של פעילת הסביבה גרטה טונברג. היוזמה הגיע מצד ד"ר מייקל דרבי, שחקר את אוסף החיפושיות של המוזיאון ומצא כי אחד הזנים מעולם לא זכה לשם. דרבי הסביר כי מאוד התרשם מפעילותה של הנערה השוודית וכי רצה "לתת הכרה לתרומתה למאבק למען הסביבה".

גודלה של החיפושית, שזכתה לשם Nelloptodes gretae, קטן ממילימטר אחד, והיא נטולת כנפיים ועיניים. היא התגלתה לראשונה בשנות ה-60 של המאה שעברה בקנייה, והחוקר שגילה אותה תרם את הדגימות שלו למוזיאון הבריטי.

ד"ר מקס ברקלי, האוצר הבכיר של המוזיאון, האחראי על אוסף החיפושיות הסביר כי לבחירת השם יש משמעות סמלית. "סביר להניח שמינים רבים נכחדים מהעולם בטרם מתגלים על ידי בני אדם וזוכים לשם רשמי", אמר. "הבחירה להקדיש את שם החיפושית למישהי שפועלת כל כך קשה להגנה על כדור הארץ ובעלי חיים בסכנה – היא בחירה ראויה ביותר".

עוד בחדשות 13:

המסת קרחונים ואובדן מקורות מחיה: האפוקליפסה של משבר האקלים

טראמפ לעג לפעילה הסביבתית בת ה-16: "נראית ילדה שמחה"

לבנון: יותר ממאה שריפות ענק פרצו ביערות ברחבי המדינה

טונברג ייסדה בשנה שעברה את תנועת "נוער שובת למען האקלים", שקראה לשביתות רבות של תלמידים במדינות רבות ברחבי העולם - ואף הביאה למספר שביתות תלמידים גדולות ברחבי אירופה. בחודש שעבר נאמה בכנס האקלים של האו"ם וגערה במנהיגי העולם על אי נכונותם לפעול לצמצום והאטת ההתחממות הגלובלית. "אני לא צריכה להיות כאן, אני צריכה להיות בבית הספר בצד השני של האוקיינוס. גנבתם את החלומות שלי ואת הילדות שלי עם המילים הריקות שלכם, ואני עוד אחת מבנות-המזל", אמרה. "אנשים סובלים, אנשים מתים. המערכות האקולוגיות שלנו מתמוטטות, ואנחנו בתחילת הכחדה המונית, וכל מה שאתם יכולים לדבר עליו זה כסף וסיפורי אגדות על צמיחה כלכלית תמידית - איך אתם מעזים?".

"אתם לא בוגרים מספיק כדי לספר את המציאות כפי שהיא", הוסיפה בת ה-16. "אתם מכשילים אותנו, אבל אנשים צעירים מתחילים להבין שאתם בוגדים בהם. אנחנו לעולם לא נסלח לכם ולא ניתן לכם לחמוק מאחריות. כאן ועכשיו, אנחנו מייצרים את הגבול".