מהיום: התו הירוק בוטל - מלבד באולמות אירועים ומוסדות החינוך

לפי הנחיות שרי הממשלה שאישרו את החלטת קבינט הקורונה, מהיום לא יידרש תו ירוק בכניסה למסעדות, חדרי כושר או בתי קולנוע, ותבוטל הדרישה למרחק של מטר וחצי בין שולחנות בשטח פתוח. עובדי ההוראה עדיין יידרשו בהצגת תו ירוק או בדיקה שלילית - לפחות עד מרץ

זמן צפייה: 00:23

צמצום הנחיות התו הירוק: הלילה (שני) נכנסו לתוקף ההנחיות המקלות לשימוש בתו הירוק, ביניהן הביטול על הגבלת התפוסה בבתי עסק, כמו גם ביטול הגבלות ההתקהלות והדרישה למרחק של מטר וחצי בין שולחנות בשטח פתוח.

אף על פי כן, עובדי הוראה עדיין יחויבו בהצגת תו ירוק במוסדות החינוך או בהצגת בדיקה שלילית בכל 84 שעות לפחות עד מרץ, לצד חובת עטיית מסיכה שנותרה בעינה. ההנחיות נכנסו לתוקפן בעקבות החלטת שרי הממשלה בשישי האחרון לאשר את קביעת קבינט הקורונה לצמצום משמעותי של ההגבלות.

הדרישה להצגת תו ירוק בוטלה גם היא, למעט במקומות ציבוריים שבהם סכנת ההידבקות היא יחסית גבוהה, כמו אולמות אירועים, מועדונים, כנסים הכוללים הגשת מזון ואירועי תרבות שאינם בישיבה.

כזכור, ביום ראשון פורסם בחדשות 13 כי ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מתחה בדיונים פנימיים ביקורת על החלטת הממשלה לבטל את התו הירוק, ולדבריה "כשנמצאים בשיא הגל עם עומס תחלואה קשה, לבטל את התו הירוק עלול להוסיף הדבקות. זה מעביר מסר בעייתי לציבור - גם על מצב המגפה וגם לגבי החיסונים".

מוקדם יותר אתמול עדכן משרד הבריאות כי נשבר שיא נוסף במספר החולים במצב קשה במהלך סוף השבוע, שעמד על 1,263 איש - 366 מתוכם נמצאים במצב קריטי, 19 מחוברים לאקמו ו-291 איש מונשמים.