בנט, ליברמן והורוביץ סיכמו: 30-25 מיליון בדיקות אנטיגן יחולקו בחינם

רה"מ, שר האוצר ושר הבריאות סיכמו על מתווה לחלוקת הבדיקות הביתיות, בין היתר לתלמידים ולמשפחות נתמכות רווחה, במטרה להמשיך את פעילות הכלכלה והמשק לצד שמירה על בריאות הציבור. בנט: "מחפשים כל דרך לסייע לאזרחי ישראל לעבור את גל האומיקרון"

זמן צפייה: 03:45

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו היום (שלישי) על חלוקת 30-25 מיליון בדיקות אנטיגן בחינם לאזרחי ישראל, במטרה להמשיך את פעילות הכלכלה והמשק לצד שמירה על בריאות הציבור, בדגש על האוכלוסיות הפגיעות, זאת כאשר מספר החולים קשה בישראל מתקרב ל-500, ואין נתונים על כמות המאומתים היומית בעקבות הפסקת בדיקות ה-PCR לכלל האוכלוסייה.

בהערכת המצב היומית שנערכה הבוקר הדגיש בנט כי שיקולים ערכיים הנחו את אופן החלוקה, ולכן תתבצע הבחנה בין אוכלוסיות שונות (מטופלי שירותי הרווחה, מערכת החינוך, קשישים ובתי אבות וכו'), והחלוקה צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, בהתאם להיערכות לוגיסטית.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

כ-450 אלף משפחות נתמכות רווחה יקבלו ערכה הכוללת 20 בדיקות, וכ-25 אלף קשישים המטופלים במועדוני 'מופת' ומרכזי יום יקבלו שלוש ערכות בדיקה לשבוע, למשך שלושה שבועות, ובסך הכל תשע ערכות לאדם. החלוקה תתבצע על ידי משרד הרווחה, פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

במערכת החינוך, יחולקו 6 בדיקות לכל תלמיד למשך שבועיים בפעימה הראשונה, כאשר אפשרות לפעימה שנייה תיבחן בהמשך. החלוקה תתבצע על ידי משרדי הבריאות והחינוך בשיתוף עם הרשויות המקומיות. בנוסף, נבחנת כמות הבדיקות שיחולקו לכ-350 אלף סטודנטים, ובמידת הצורך יבחנו גם הקריטריונים לחלוקת בדיקות למפעלחים חיוניים.

Israeli Cabinet Meeting
רה''מ בנט בקבינט הקורונה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנט מסר: "הממשלה מחפשת כל דרך לסייע לאזרחי ישראל לעבור את גל האומיקרון. החלטנו להעביר לאזרחי ישראל, התלמידים וכלל האוכלוסייה, בדיקות חינם. בנוסף, אתמול הודענו על קיצור הבידוד ל-5 ימים. במקום סגרים, אנחנו פועלים למצוא פתרונות במטרה לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר ולצלוח, יחד, את שיא הגל".

שר הבריאות הורוביץ אמר בתגובה: "אנחנו מחוייבים לספק את כל הכלים כדי לשמור על הבריאות של כל אדם בישראל, לצד השמירה על הכלכלה, החינוך והחיים לצד הקורונה. אנחנו דואגים למלאי חיסונים רציף לכולם, לתרופות ולטיפול מסור לכל מי שזקוק לו, ולבדיקות בהיקף עצום שמאפשרות לנו למנוע הדבקה ותחלואה. במקביל לעמדות הבדיקה הפרוסות בכל רחבי הארץ, כפי שהתחייבנו, אנחנו יוצאים למהלך ענק של חלוקת עשרות מליוני בדיקות לציבור בחינם. אני קורא לציבור, תעשו שימוש בבדיקות. זה פשוט, נגיש וחינם. כך תשמרו על עצמכם וכך נשמור על מי שבסיכון ועלול לחלות במחלה קשה. זו האחריות חברתית של כל אחד מאיתנו".

שר האוצר ליברמן מסר: "ההחלטה להעניק בדיקות בחינם לאזרחי ישראל, בדגש על אוכלוסיות פגיעות, לצד קיצור תקופת הבידוד ל-5 ימים בכפוף לתוצאת בדיקה שלילית, היא בשורה חשובה שמאפשרת לנו חיים לצד קורונה. לכל אורך הדרך אני אומר שאנחנו ערוכים לעבור את הגל הזה תוך מתן סיוע ממוקד ואחראי לענפים שנפגעים. תודה לרה"מ ולשר הבריאות על שיתוף פעולה שמביא להחלטות שקולות ואחראיות. נמשיך לעקוב אחר הנתונים ופעילות המשק, ונדאג שכל אחד יקבל את הסיוע המגיע לו".

Fight Against The Delta Variant In Tel Aviv
מתחם חיסוני קורונה של מד''א | צילום: רויטרס

בתוך כך, זה היום השלישי ברציפות בו משרד הבריאות לא מפרסם נתונים על כמות המאומתים היומית, אך מנתוני התחלואה שכן פורסמו עולה כי מספר החולים קשה עלה ל-498, מתוכם 135 במצב קריטי ו-100 מונשמים. כמות המבודדים גם היא בעלייה, ובמערכת הבריאות יש 8,129 אנשי צוות מאומתים או שנמצאים בבידוד.