משרד הבריאות: נכנסים מסין יחויבו בבדיקות קורונה

לאחר דיון שקיים שר הבריאות דרעי עם הנהלת המשרד, הוחלט להורות על חברות תעופה זרות להעלות אזרחים זרים לטיסה מסין לישראל רק בכפוף לבדיקת קורונה. בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לאזרחים ישראלים להימנע מהגעה לסין שלא לצורך חיוני

בדיקת קורונה בנתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג | צילום: רויטרס

לאחר דיון שקיים היום (שישי) שר הבריאות הנכנס אריה דרעי עם הנהלת משרד הבריאות, שבו התעדכן על תמונת המצב והתחלואה בסין, בעקבות הדיווחים על התפרצות מגפת הקורונה בסין, הוחלט להורות על חברות תעופה זרות להעלות אזרחים זרים לטיסה מסין לישראל רק בכפוף לבדיקת קורונה.

כמו כן, השר הנחה את הדרג המקצועי לפעול להקמת נקודת דיגום וולונטרית בנתב"ג לאזרחים זרים וישראלים השבים מסין. בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לאזרחים ישראלים להימנע מהגעה לסין שלא לצורך חיוני.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות המיועד משה בר סימן טוב, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ובכירים נוספים.

התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי
התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי | צילום: רויטרס

ביום שבת האחרון מסמך פנימי של שירותי הבריאות בסין, שנחשף באתר החדשות האמריקני CNN, מגלה את ההשלכות הקשות של הסרת מדיניות אפס-הדבקות שננקטה בסין עד כה: 250 מיליון מקרי הדבקה חדשים התגלו במדינה ב-20 הימים האחרונים.

המסמך הודלף מפגישה של ארגון הבריאות הלאומי בסין והופץ ברשתות החברתיות, גורמים רשמיים בסין כמובן טרם הגיבו על המספרים. בימים האחרונים הרשויות בסין מדווחות על מספרים קטנים בהרבה, כמעט לא משמעותיים, של מקרי הדבקה - 62,592 נדבקים במהלך 20 הימים האחרונים.

התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי
התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי | צילום: רויטרס

עוד נכתב במסמך שהודלף לתקשורת העולמית כי ביום שלישי השבוע בלבד התגלו 37 מיליון מקרים חדשים של חולי קורונה בסין, בעוד המספרים הרשמיים שפירסם הממשל במדיה הארצית, הנשלטת על ידם, היה קצת מעל 3 אלף מקרים.

על פי מגזין "Financial Times" סאן יאנג, מנהל מחלקה במרכז הלאומי של סין למניעה ושליטה במחלות, הוא שהדליף את המסמך מהפגישה, והוא הסביר כי קצב ההדבקה בסין רק הולך ומתעצם, וכי ההערכות הן שיותר מחצי מהאוכלוסייה בבייג'ין ובסיצ'ואן כבר נדבקו.