מה כדאי לאכול לפני הצום - כדי להרגיע את תחושת הרעב ליממה?

מומחי תזונה ושפים הסבירו לחדשות 13 כי כדי להתכונן כראוי ליום כיפור, כדאי לאכול בשר ופחמימות ללא תיבול. "שתו כוס מים בכל שעה ואכלו ארוחות סדירות - כך ניתן יהיה למלא את המאגרים"

זמן צפייה: 03:33
הארוחה המפסקת של יום הכיפורים הפכה כבר מזמן חגיגה קולינרית. אלא שלצד הרצון להכין מנות יפות וטעימות, נכנס גם השיקול של מה כדאי לאכול לפני הצום כדי להרגיע את תחושת הרעב למשך 24 שעות. גיא גמזו, שף ומבעלי מסעדת "אריא" הסביר: "אני מכין אורז שהוא לא פרסי קלאסי, כי אני רוצה לשמור על העמילנים כדי שזה באמת יישב בבטן". מנות המטבח הפרסי שעליו גדל השף גיא גמזו ומתאימות לארוחה המפסקת, עשירות בפחמימות ובשר, אבל הסוד הוא דווקא בתיבול. "אפשר הכול, באמת, רק שלא יהיו מתובל מדי", הסביר גמזו. "צריך לשתות כל הזמן, לפני ואחרי הארוחה", אמר. לכתבות נוספות בחדשות 13: גורם משפטי: טיעוני פרקליטי רה"מ היום – טובים בהרבה מאתמול "לא נולדנו כדי למות": רבבות מוחים נגד האלימות בחברה הערבית בצעד חסר תקדים: טראמפ קרא לסין ואוקראינה לחקור את ג'ו ביידן
גונדי, מאכל פרסי
גונדי, מאכל פרסי | צילום: החדשות 13
כדי להקל על הצום, כדאי להכין את הגוף -  ויש מי שממליצים להתחיל בהכנות כבר היום. בכל שעה לשתות כוס מים, לאכול ארוחות סדירות וקטנות ולהוסיף פחמימות לארוחות הסדירות. "ברגע שאנחנו נאכל ארוחות קטנות, אבל עשירות בפחמימה ולאורך היום, נוכל לספוג אותן בצורה יעילה יותר ולמלא את המאגרים שלנו", הסבירה קרן אן גיימן, תזונאית קלינית ומאמנת כושר. אסף קורן, נטורפת והרבליסט קליני, הוסיף: "אני מציע להוריד קפה, מזון מעובד ודברים שמכבידים באופן כללי".