בלי מסכות: הישראלים שכבר חלו בקורונה - ולא חוששים מגל שני

האנשים שהחלימו מהנגיף מסתובבים ברחוב באופן חופשי, וחוששים פחות מהידבקות בשל הנוגדנים שיש בדמם. עם זאת, הם לא שאננים: "בצל ההתפרצות השנייה יש מצב שאחזור ללכת עם מסכות"

זמן צפייה: 03:08

הישראלים שהחלימו מנגיף הקורונה חוזרים לשגרה. חלקם מסתובבים ללא מסכות וחוששים פחות, מתוך הבנה שהם ככל הנראה חסינים יותר בשל הנוגנים שבדמם, אך אינם שאננים.

"כולם שואלים אותי, 'מה היו התסמינים? אם יש לי ככה וככה אני צריך ללכת להיבדק?'", סיפרה נועה, באר, חולה מספר 114, שכבר הפכה לאטרקציה בבר שבו היא עובדת. "העבודה היא כל הזמן עם מסכות וכפפות ואני מרגישה קצת יותר חופשייה וגם הלקוחות מרגישים קצת יותר בנוח להתקרב אליי ולדבר איתי קרוב שזו תחושה שהיא ממש נעימה".

הולכים ברחוב עם מסכות | צילום: חדשות 13

"לא כל החולים חזר להם הטעם והריח ואם לומר את האמת, חוש הריח שלי לא מה שהוא היה וזו מין תחושה. אתה אומר, אוקיי, ומתי כן? מתי זה יחזור? ואם זה יחזור?", תהתה נועה.

אלון גורן, בן 19, נדבק במהלך שנת שירות בארצות הברית. אחרי חודשיים של בידוד בחדר הקטן שבקיבוץ נחשולים הוא סופג בהנאה כל רגע בחוף כשהוא סוף-סוף בריא. "אני חטפתי את זה, כן, יחסית קל. היה לי חום ליום-יומיים, קצת כאב גוף כזה כמו של שפעת", סיפר. "אני שומע את ההנחיות. בקיבוץ מסתובב עם מסכה. אם יושבים עם חברים לא כל כך כי אנחנו פוגשים אחד את השני תמיד. אני זה שנשלח לקניות בבית כי כנראה שאני יותר בטוח. מנסה לשמור. אני חושב שאולי אני יותר מחוסן אבל זה עוד לא בטוח".

"אני אמנם חסין אבל אני גם יודע מה עברתי ואני לא מוכן לעבור את זה עוד פעם", הסבירה נועה. "חוויתי דברים קשים בכל התהליך, גם לפני, גם אחרי וגם תוך כדי ולא הייתי עוברת את זה עוד פעם. לא הייתי רוצה, אז בצל ההתפרצות השנייה יש מצב שאני אחזור ללכת עם מסכות".