אדלשטיין: "אם ארגז הכלים המלא לא יעמוד לרשותנו – נגיע לסגר"

שר הבריאות התייחס למגמת העלייה בתחלואה ואמר: "מנסים כל דרך לא להכניס את המדינה לסגר, אך בכל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי נגדה". עוד הצהיר: "לוקח אחריות מלאה על האירוע"

זמן צפייה: 00:30

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (רביעי) למגמת העלייה בנתוני התחלואה, והצהיר: "אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי עם כל ההשלכות הכלכליות, אבל במציאות שבה כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי רחב נגד אותה ההגבלה - אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד: אם כל ארגז הכלים הנוספים לא יעמוד לרשותנו, בסופו של דבר גם נגיע לסגר. אני מציע לשרים ולחכ"ים לזכור זאת". את הדברים אמר במסיבת עיתונאים שכינס בבית החולים הדסה עין כרם.

אדלשטיין הדגיש: "אני רוצה לומר לכם בצורה הכי פשוטה והכי ברורה: אני אחראי על האירוע, אני בעל הסמכות ואני לוקח על עצמי את כל האחריות. ראש הממשלה, המל"ל, צה"ל ופיקוד העורף, משרדי ממשלה נוספים – כולם נכנסים מתחת לאלונקה, אבל האחריות נשארת שלי, של המנכ"ל שלי, של הצוות של משרד הבריאות. כך אנחנו רואים את זה וכך אנחנו גם פועלים".

"אתמול בהתייעצות עם רה"מ ניתנה הנחיה ברורה לטפל בצרכים המיידיים של מערכת הבריאות: ייצוב המצב הפיננסי של בתי החולים ותוספת לצוותים הרפואיים".

עוד בחדשות 13:

חרף הנחיית אדלשטיין: משרד הבריאות מצמצם הזכאות לבדיקת קורונה

1,573 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה – 195 במצב קשה

18 ילדים בגן, יום בשבוע בביה"ס לכיתות גבוהות: כך תיפתח שנה"ל

שר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים
שר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות על חידוד הקריטריונים לביצוע בדיקות קורונה - באופן שיצמצם את הזכאות לביצוע בדיקה. זאת, חרף הצהרתו של שר הביראות יולי אדלשטיין - שכאשר נכנס לתפקידו הודיע כי יאפשר בדיקה גם למי שאינו סובל מתסמינים.

על פי הנחיות משרד הבריאות המעודכנות, יהיו זכאים להיבדק כלל בעלי התסמינים הקליניים (בהיעדר אבחנה חליפית היכולה להסביר אותם): חום 38 ומעלה או שיעול או קושי בנשימה או תסמין נשימתי חד אחר או שינוי/ אובדן חוש טעם או ריח (ללא נזלת כתסמין בודד).
קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מי שאינו סובל מתסמינים יוכל להיבדק רק במקרים הבאים: בני בית של חולה מאומת, עובר למוסד/מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון (כגון בית אבות או מוסד סיעודי), לפני פרוצדורות אלקטיביות, בדיקות מיוחדות באישור משרד הבריאות באוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה.

נוסף לכך יאושרו מקרים מיוחדים לשיקול דעתו של הרופא המטפל ו/או הקופה המבטחת, על פי הקצאה יומית של 5000 בדיקות: 2500 כללית, 1250 מכבי, 750 מאוחדת, 500 לאומית. מצבים נוספים שבהם יאושרו בדיקות: מקרים מיוחדים בהנחיית רופא המחוז של משרד הבריאות, מי שנמצא חיובי במסגרת סקר סרו-אפידמיולוגי ואינו ידוע כמחלים, לקיחת דגימה לחולה קורונה לצורך הגדרתו כמחלים, לקיחת דגימה חוזרת לאחר קבלת תוצאה של בדיקה פסולה. ובדיקות במסגרת "מגן אבות".