בעקבות תקיפת הרופאה בבאר יעקב: ההסתדרות הרפואית תפתח בשביתה כללית

לאחר אירוע האלימות החמור שאירע במרפאת שירותי בריאות כללית, כאשר רופאה הותקפה במוט ברזל בראשה ונפצעה באורח בינוני, ההתסדרות הרפואית הודיעה על שביתה בת יומיים בחמישי ושישי הקרובים, בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה. יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון בן חגי: "נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש"

זמן צפייה: 02:23

מזכירות ההסתדרות הרפואית החליטה הערב (שלישי) לפתוח בשביתה כללית בת יומיים כבר בחמישי ובשישי הקרובים, בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה, זאת בעקבות אירוע האלימות החמור שאירע היום במרפאת שירותי בריאות "כללית" בבאר יעקב. העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתום הישיבה: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב
הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב

כאמור, מוקדם יותר היום רופאה בקופת חולים בבאר יעקב נפצעה באורח בינוני לאחר שהותקפה באמצעות מוט ברזל על ידי מטופל, שפגע בראשה. המשטרה עצרה את המטופל, תושב באר יעקב בשנות ה-30 לחייו, בחשד לתקיפה חמורה, ומחר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו.

על פי החשד הגבר הגיע אל קופת החולים על מנת לקבל טיפול רפואי והתנהג בצורה פרועה במקום, כאשר בשלב מסוים אחז במוט ברזל ותקף באמצעותו את הרופאה בראשה. הרופאה פונתה לבית החולים שיבא לקבלת טיפול רפואי, ולאחר הטיפול מצבה מוגדר קל.