שר העבודה חתם על קיצור שעות עבודת המתמחים בבתי חולים

לפי המתווה החדש, קיצור התורניות יחל בעשרה בתי חולים בפריפריה, כאשר החל מספטמבר הקרוב יום עבודה מירבי לרופא המבצע תורנויות בימות השבוע לא יעלה על 19 שעות, ועד 21 שעות מקסימום, זאת לעומת 26 שעות עבודה כיום. השר בן צור: "מתווה מאוזן שיגדיר יעדים מדידים ליישום"

מתמחים בבית החולים תל השומר
מתמחים בבית החולים תל השומר | צילום: חדשות 10

שר העבודה יואב בן צור חתם אמש (ראשון) על מתווה קיצור שעות העבודה לרופאים מתמחים. התכנית החדשה תחול בספטמבר, תחילה על בתי חולים בפריפריה בלבד, ולאחר מכן תתרחב למרכז.

כאמור, מתווה קיצור התורניות יחול בעשרה בתי חולים בפריפריה, מתוך תפיסה שיש לחזק את הרפואה באזורים הללו. כמו כן, אורך יום עבודה מירבי לרופא המבצע תורנויות בבתי חולים בפריפריה בימות השבוע לא יעלה על 19 שעות, ועד 21 שעות מקסימום - במקום 26 שעות, כפי שהיה נהוג בעבר. המתווה יתחיל בחודש ספטמבר הקרוב.

השר יואב בן צור
שר העבודה יואב בן צור | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, נקבעו תנאים מדידים להרחבת מתווה הקיצור למקצועות נוספים ולבתי חולים נוספים, וזאת כדי להבטיח מימוש והרחבת ההיתר לכלל בתי החולים בארץ תוך שמירה על היצע הרופאים בפריפריה. שר העבודה יואב בן צור, שחתם על החוק, אמר: "לאחר עבודה מאומצת עם כלל הגורמים המקצועיים, אנו מביאים מתווה מאוזן שיגדיר יעדים מדידים ליישום".

מתווה התורניות עלה לכותרות השנה, לאחר שנים של מחאות חוזרות ונשנות מצד רופאים מתמחים בנוגע לתנאי העסקתם. נזכיר, כי בחודש באפריל, מעל אלף סטודנטים לרפואה שלחו מכתב לראש הממשלה, שר האוצר, שר העבודה ושר הבריאות, בו איימו בפרישה אם מתווה קיצור תורנויות המתמחים לא ייצא לפועל.