מגפת הקורונה: מניין הנדבקים עלה ל-1,238; 24 במצב קשה

עלייה של 12% במספר המקרים המאומתים בישראל. 34 מהמאובחנים במצב בינוני, 1,139 במצב קל ו-40 החלימו מהנגיף. 464 שוהים בבידוד ביתי, 120 במלון וטרם הוחלט על מסגרת הטיפול עבור 265 בני אדם

זמן צפייה: 02:57

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים בישראל עלה ל-1,238, כך הודיע הבוקר (שני) משרד הבריאות. בתוכם, 24 במצב קשה, 34 בינוני ו-1,139 קל. כמו כן, 40 בני אדם החלימו ושוחררו לבתיהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הבוקר: נתניהו ידון עם השרים באפשרות של החמרת ההגבלות

המדריך המלא: איך נכון לעשות קניות ולהזמין אוכל בצל הקורונה?

בחזית המגפה: רופאים בעולם מספרים על המאבק בהתפרצות הקורונה

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

בין החולים, 464 מהם שוהים בבידוד ביתי, 120 במלון וטרם הוחלט על מסגרת הטיפול עבור 265 בני אדם.

מאוחר יותר היום ידון ראש הממשלה בנימין נתניהו באפשרות של החמרת ההגבלות על אזרחי ישראל, כחלק מהמגבלה בקורונה.

לדיון, שמתקיים בנושא "הידוק ההגבלות על התנועות ומרקם החיים בישראל", הוזמנו שר הבריאות, השר לביטחון הפנים, שר הביטחון, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה והיועץ המשפטי לממשלה.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
''זמנים קשים''. הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד הבריאות ימליץ הבוקר לנתניהו ולשרים להחריף את מגבלות התנועה על האזרחים. בכיר במשרד הבריאות הסביר לחדשות 13 כי "אין מנוס ממהלך כזה".

ברחבי העולם תועדו עליות גם כן בהידבקות בנגיף. עד לסוף היממה האחרונה, בספרד נרשמו 1,813 מקרי מוות ו-29,909 מקרי הידבקות. בפיליפינים דווחו 16 מקרי הידבקות חדשים, כך שהמספר כעת עומד על 396. עוד נרשמו שמונה מקרי מוות במדינה האסייתית, 33 בסך הכל במדינה.

בתאילנד נרשמו 122 מקרים חדשים, שהביאו את המניין במדינה ל-721. אדם אחד מת כתוצאה מהמחלה, ו-52 החלימו.

אתמול דווח כי בשל משבר הקרורונה, במשרד האוצר שוקלים לקחת מהציבור "הלוואת קורונה" - כפי שנעשה בארץ בתקופות מלחמה. באוצר לא רוצים להעלות את המסים בעיצומו של המשבר, ומצד שני הם זקוקים נואשות לכסף מזומן - כדי לשלם להמוני המובטלים.

משרד האוצר
משרד האוצר | צילום: רחלי קרוט

לשם כך, באוצר ובמשרדי ממשלה נוספים מקדמים בימים האחרונים אפשרות של הטלת מלווה חובה, כשהרעיון הוא שהציבור יחויב להלוות לממשלה סכום כסף מסוים קבוע, ויקבל אותו בצירוף ריבית והצמדה בתום מספר מסוים של שנים. באופן זה יוכלו לייצר מקור תקציבי כדי לממן תוכניות חירום.

רעיון נוסף שנשקל הוא קיצוץ בשכר של עובדי המגזר הציבורי, למשל בשיעור של 5-10% בנוסף לניצול ימי החופשה, כדי להגיע לאיזון בין המגזר הפרטי שנושא בעיקר את הנטל, לבין עובדי המדינה.