חג ללא הגבלות קורונה: לראשונה מאז ינואר - פחות מ-200 חולים קשה

משרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה המעודכנים, ולפיהם 4,704 מאומתים חדשים נמצאו אתמול. מקדם ההדבקה ממשיך להיות יציב והוא עומד על 0.73, אך ירידה גדולה נרשמה במס' המאושפזים, שעומד כעת על 196 חולים קשה - הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת השנה

קורונה בנתב"ג
קורונה בנתב"ג | צילום: רויטרס

משרד הבריאות פרסם הבוקר (שישי) את נתוני התחלואה המעודכנים, ולפיהם מספר המאומתים היומי ממשיך לרדת. 4,704 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה נמצאו אתמול, המהווים 8.4% מתוך יותר מ-55 אלף בדיקות שנערכו בארץ.

מקדם ההדבקה ממשיך להיות יציב, והוא עומד כעת על 0.73, נתון דומה בקירוב לזה שהיה לאורך כל השבוע. בתוך כך, ירידה גדולה במספר החולים קשה הבוקר, כאשר לראשונה מאז תחילת ינואר ירד המספר אל מתחת למאתיים מאושפזים. 196 חולים קשה מאושפזים היום בבתי החולים, מתוכם 74 מונשמים ו-5 מחוברים למכשיר אקמו.

חשוב לציין כי המגפה עוד לא הסתיימה, ומאז יום שישי הקודם נפטרו 18 בני אדם כתוצאה מסיבוכי המחלה. מספר הנפטרים הכולל בישראל עומד על 10,612 מתים מאז פרוץ המגפה לפני יותר משנתיים. הזכרונות מהסגר הגדול של פסח 2020 עוד טריים, וגם בשנה שעברה הורשו החוגגים להקפיד על לא יותר מ-20 סועדים בתוך הבית ו-50 בחצר, אך השנה נחגוג את ליל הסדר ללא מגבלות.