בדיקה ביתית למחוסנים: הורוביץ הכריז על מתווה הבדיקות החדש

בעקבות העומס על מתחמי הבדיקות ותורים הארוכים שנוצרו, שר הבריאות הכריז על מתווה חדש, במסגרתו מחוסנים יידרשו לבדיקה ביתית בלבד לאחר חשיפה למאומת ומבוגרים ואוכלוסיות בסיכון יעשו בדיקת PCR

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הבריאות ניצן הורוביץ הכריז היום (רביעי) על מתווה חדש לבדיקות לנגיף הקורונה. במסגרת המתווה, מחוסנים שאינם בקבוצת סיכון יידרשו לבדיקת אנטיגן ביתית בלבד, ואילו בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון יידרשו לבדיקת PCR. אזרחים שאינם מחוסנים ואינם בקבוצת סיכון יעשו בדיקת אנטיגן מוסדית במתחמי מד"א.

"התאמנו את הנחיות הבידודים ועכשיו גם את כללי הבדיקות למצב החד", אמר השר. "אנחנו בוחנים את המציאות בשטח ומאזנים בין השיקולים. אנחנו נפנה את בדיקות ה-PCR לאוכלוסייה מעל גיל 60 ואוכלוסיות בסיכון".

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

מטרת שינוי המדיניות היא הורדת העומס על מתחמי הבדיקות ומניעת התורים שהצטברו בימים האחרונים בעמדות הבדיקה - וצפוי לגדול עוד לאור ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון וקצב ההדבקה.

הבוקר עדכן משרד הבריאות על המספר הגבוה ביותר של נדבקי קורונה חדשים עד כה בישראל, כאשר 11,978 מאומתים חדשים התגלו אתמול. ביממה האחרונה בוצעו יותר מ-201 אלף בדיקות, מתוכן 6.65% התקבלו כחיוביות.

בתוך כך, מספר החולים במצב קשה עלה ל-125 ומקדם הדבקה הוא 1.92. מספר החולים הפעילים עלה ועומד כעת על 57,858 איש. מספר המונשמים עומד על 38 איש.