עומר: בי"ח גריאטרי הוסב לחולי קורונה - התושבים חסמו את הכניסה

תושבי היישוב בדרום חסמו את הכניסה של שני אמבולנסים ובהם חולי קורונה במצב קשה, בעקבות החלטת משרד הבריאות להסב מרכז רפואי לבית חולים לטיפול בקורונה. תושבי כפר גיל הזהב "גני עומר" חוששים מהנגיף, ולכן מנעו את הכניסה. "שערורייה"

זמן צפייה: 00:45

שני אמבולנסים ובהם חולים קורונה במצב קשה עמדו הערב (ראשון) בכניסה לכפר המגורים לגיל הזהב "גני עומר" שביישוב עומר, שם חוסמים התושבים בפניהם את הכניסה, זאת לאחר שבשבוע בעבר בית החולים השיקומי  "בית בלב" שנמצא במקום מקבוצת "מכבי" הפך בהוראת משרד הבריאות לבית חולים לטיפול בקורונה.

הערב החלה העברה של החולים מסורוקה לגני עומר, אך התושבים נעמדו בכניסה וסירבו לאפשר את הכניסה. לטענתם ההחלטה להפוך את המוסד הגריאטרי לבית חולים לחולי קורונה מסכנת את האוכלוסייה המבוגרת שגרה בגני עומר.

ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית בית בלב מקבוצת מכבי אמרה: "זאת שערורייה, מדובר בחולים קשה ולא מאפשרים להם להיכנס ולקבל טיפול".

פיני בדש, ראש מועצת עומר: "אמרתי למנכ"ל משרד הבריאות, זה כמו לקחת לפיד בוער ולזרוק בשדה קוצים. יש לנו אוכלוסייה מבוגרת, שנמצאת בסיכון. אנחנו שומרים עליהם כבר שנתיים ומשרד הבריאות החליט שים שם בית חולים לחולי קורונה בלב גני עומר. אמרתי להם לנעול את השער ולא לתת להם להיכנס. אנשים שהיו בשיקום זרקו אותם הביתה. זאת שערורייה".

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: "התנהלות תושבי גני עומר, שחוסמים כניסת אמבולנסים למתחם ומונעים טיפול בחולי קורונה, אינה סבירה ומסכנת חיים. מדובר בבי"ח גריאטרי שיקומי, הקיים שנים, ונותן שירותים למטופלים מכלל בתי החולים הכללים באזור הדרום לכלל תושבי הדרום, ולא רק לתושבי המקום, ואין לכך תחליף באזור כולו. יודגש, כי ישנה הפרדה בין הכניסה למתחם של גני עומר לבין הכניסה לבית החולים הגריאטרי, ועל כן הטענה על סכנת הידבקות הינה מופרכת. משרד הבריאות פנה למשטרה, בכדי למנוע ממי שמנסה למנוע בבריונות את כניסת האמבולנסים ואת הטיפול בחולי הקורונה".