מחלוקת בממשלה על המדיניות בנתב"ג: "הווריאנט הבא יגיע משם"

בנט התייחס לנושא הבידודים לתלמידים: "יש רצון שהכיתה כולה לא תצא לבידוד אלא תעשה בדיקות ורק המאומת ייצא לבידוד". השרה מירב כהן: "עד שתעודכן רשימת המדינות האדומות, הזן הבא יחגוג כאן"

עשרות אלפי נוסעים בנתבג

במהלך ישיבת הממשלה היום (ראשון), דנו השרים, בין היתר, בנושא ניהול משבר הקורונה. השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, התייחסה לסוגיית הישראלים השבים חולים מנסיעותיהם לארץ והזהירה: "שימו לב למה שקורה עם אומן ומה שמתרחש גם עם השבים מטורקיה ומיוון – המדיניות שלנו בנתב"ג מקלה מדי. הווריאנט הבא יגיע מנתב"ג ועד שמשרד הבריאות יעדכן את רשימת המדינות האדומות, הזן הבא כבר יחגוג כאן. זה מחייב שינוי מדיניות". היא התייחסה גם לתורים הארוכים במרכזי בדיקות הקורונה: "גם אני ביליתי את החג בתורים עם הילדים לבדיקות. צריך לספק לזה מענה. הבדיקות חשובות ומוכיחות את עצמן אך ברמה התפעולית צריך לפתור את זה".

מירב כהן
מירב כהן | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס במהלך הישיבה לנושא הבידודים במערכת החינוך ואמר: "יש רצון עז שהכיתה כולה לא תצא לבידוד, אלא כל הכיתה תעשה בדיקות, ורק המאומת ייצא לבידוד. בנוסף נעשה שנה של בדיקה עצמית מאסיבית אחרי החגים. היום התו הירוק מאוד פרום. רוב האנשים לא באים עם ברקוד אלא עם פתק (ביחס לתוצאות הבדיקה הביתית של הילדים) וזה יוצר חורים ואנחנו כנראה נהדק את זה לברקוד. אנחנו עובדים על זה ונודיע מראש".

בנט התייחס גם לנושא הישראלים השבים מחו"ל לנתב"ג וציין: "צודקת השרה מירב כהן שמשם יבוא הווריאנט הבא. אני קורא לזה "האומגה". אנחנו עובדים על מנגנון של סריקה גנטית לכל מי שנכנס לישראל וכך ישראל תהפוך למכ"ם של הנגיף".

שר הבריאות ניצן הורוביץ ציין כי: "בעניין הבידודים, החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד והיתר יערכו בדיקות. יש קשיים ויש עומסים ויש תורים כי אנחנו בעיצומה של מגפה" .

השרה אורית פרקש הכהן טענה במהלך הישיבה כי: "המדיניות של להשאיר את המשק פתוח הוכיחה את עצמה. כל הכבוד לראש הממשלה על המדיניות הזו". השר הורוביץ התייחס גם למאות אלפי הישראלים שבחרו לא להתחסן עד כה והדגיש: "משבר הקורונה הפך לאירוע של לא מחוסנים. ההימנעות מחיסון גורמת פשוט למוות בסופו של דבר. התקנות הללו הן חלק מהעניין".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול נוספו 10,084 חולי קורונה חדשים, וכי שיעור החולים המאומתים מבין כלל הנבדקים הוא 6.6% ומספר החולים הקשים יציב ועומד על 697. עם זאת, מקדם ההדבקה (R) בקרב כלל האוכלוסייה מתקרב ל-1.

כמו כן, עד כה התחסנו כבר כ-2.8 מיליון ישראלים במנה השלישית של החיסון נגד קורונה, כ-5.5 מיליון קיבלו את המנה השנייה וכשישה מיליון התחסנו במנה הראשונה בלבד.