הגל החמישי בישראל: רה"מ בנט יכנס הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת

במסגרת הכינוס במשרד ראש הממשלה בירושלים, בנט צפוי להשיב לשאלות בוערות הנוגעות להתנהלות סביב וריאנט האומיקרון לאור העלייה במקדם ההדבקה

זמן צפייה: 01:23

ראש הממשלה נפתלי בנט ייכנס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת, על רקע החשש הגובר מפני גל חמישי של קורונה בארץ. האירוע יתקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים, בהמשך לישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר.

כזכור, בפתח ישיבת הממשלה, שעסקה בין היתר בזן האומיקרון, אמר בנט הבוקר כי "הזמן הולך ואוזל, הווריאנט כבר בארץ, כבר יש הידבקויות בתוך הקהילה ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה". במקביל, שרי הממשלה קיבלו מסר מלשכת ראש הממשלה שלא להשתתף באירועים המוניים, ולהקפיד על דוגמא אישית.

עוד הוסיף לומר בנט בישיבה: "ההגנה הלאומית שהמדינה נותנת לא מספיקה, על אזח חייב לדאוג למשפחתו וילדיו. כל משפחה צריכה להיערך, אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את ילדיו, לכם זה לא יעזור הרבה".

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הבוקר כי הסיכון להדבקה באומיקרון גבוה פי 3 בקרב מי שלא מוגן. כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי אתמול התגלו 372 מאומתים חדשים לקורונה מבין 35 אלף בדיקות שנעשו. בישראל ישנם 81 חולים במצב קשה, מהם 39 מונשמים. 8,232 בני אדם נפטרו עד כה בשל סיבוכי המחלה.

ועדת החוקה אישרה היום באופן סופי את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות, לאחר שאושרו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר. ההחלטה תיכנס לתוקף ב-20 בדצמבר.