בנט בישיבת הממשלה: "הגל החמישי מגיע, כל משפחה צריכה להיערך"

רה"מ התייחס להתפשטות זן האומיקרון בארץ והזהיר כי "כבר יש הידבקויות בתוך הקהילה", וכי "כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה"; משרד הבריאות: "הסיכון להדבקה באומיקרון גבוה פי 3 בקרב הלא מחוסנים"

זמן צפייה: 01:15

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לזן האומיקרון ואמר כי "הזמן הולך ואוזל, האומיקרון כבר בארץ, כבר יש הידבקויות בתוך הקהילה ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה". במקביל, שרי הממשלה קיבלו מסר מלשכת ראש הממשלה לא להשתתף באירועים המוניים ולהקפיד על דוגמא אישית.

עוד הוסיף לומר בנט בישיבה: "ההגנה הלאומית שהמדינה נותנת לא מספיקה, על אזח חייב לדאוג למשפחתו וילדיו. כל משפחה צריכה להיערך, אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את ילדיו, לכם זה לא יעזור הרבה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2112191327' autoplay='0' credit='עומר מירון / לע"מ' desc='רה"מ בנט בישיבת הממשלה' poster='' kid='1_ykl9lvhi' duration='83']

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הבוקר כי הסיכון להדבקה באומיקרון גבוה פי 3 בקרב מי שלא מוגן. כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי אתמול התגלו 372 מאומתים חדשים לקורונה מבין 35 אלף בדיקות שנעשו. בישראל ישנם 81 חולים במצב קשה, מהם 39 מונשמים. 8,232 בני אדם נפטרו עד כה בשל סיבוכי המחלה.

נתב''ג, קורונה, חיסונים
נתב''ג, קורונה, חיסונים

ועדת החוקה אישרה היום באופן סופי את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות, לאחר שאושרו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר. ההחלטה תיכנס לתוקף ב-20 בדצמבר.

כזכור, לפי מתווה הקניונים שגובש על ידי ראש הממשלה יחד עם השרים יאיר לפיד, ניצן הורוביץ, אורנה ברביבאי ואביר קארה, סוכם כי בין היתר יוחל באופן מיידי תו סגול מהודק, על פי יחס תפוסה של 1:15 בקניונים ובאזורי מסחר סגורים, תתבצע אכיפה מוגברת של עטיית מסכות באמצעות הוספת נאמני קורונה ופקחים ואתרי ההסעדה יפעלו בהתאם לתו הירוק.

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק | צילום: רויטרס

כמו כן, על פי המתווה החדש שסוכם, שעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפות במסחר. בנוסף, יוקמו עמדות התחסנות ב-50 קניונים מרכזיים, ויינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון, "תוך יצירת אווירה מעודדת התחסנות".