איטליה תפנה את אזרחיה מ"ספינת הקורונה"; מוות ראשון בטאיוואן

לאחר שזוג ישראלי שנדבק בווירוס פונה לבי"ח, רומא הודיעה כי תסייע בהשבת 35 מאזרחיה השוהים על ה"פרינסס דיימונד". תיעוד: צוותים רפואיים בתורנות לילה מחוץ לאונייה

זמן צפייה: 00:25

הנגיף הסיני: איטליה הודיעה היום (ראשון) כי תפנה את 35 אזרחיה הנמצאים על סיפון "ספינת הקורונה" לחופי יפן. "החלטנו אתמול להוציא טיסה שתחזיר אותם הביתה", כתב בטוויטר שר החוץ האיטלקי לואיג'י די מיו. גם ארצות הברית והונג קונג מסרו הודעה דומה על סיוע לאזרחיהן השוהים על הספינה.

בתוך כך, מקרה מוות ראשון אותר בטאיוואן, אי השוכן לחופה המערבי של סין. המת הוא גבר בשנות ה-60 לחייו שאושפז בבית חולים מקומי לפני כשבועיים.

בד בבד, פורסם תיעוד קצר מסיפון ספינת ה"פרינסס דיימונד" שבו ניתן לראות צוותים רפואיים המגיעים לבדוק את החולים שעל הספינה בתורנות לילה.

עוד בחדשות 13:

חשש בארגון הבריאות העולמי: "כל המדינות צריכות להתכונן לנגיף"

מקרה מוות ראשון מקורונה באירופה: תייר סיני מת בצרפת

הנגיף הסיני: ארה"ב תפנה אזרחים אמריקנים מ"ספינת הקורונה"

בשעות הבוקר דיווח משרד הבריאות כי על פי הרשויות ביפן, שלושה ישראלים ששהו על "ספינת הקורונה" אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. שני בני זוג הועברו לבית חולים במצב קל, והשלישי שוהה על הספינה וממתין לתוצאות הבדיקות הסופיות שלו. ישראל תשלח רופא מומחה שיהיה בקשר עם הרשויות המקומיות וילווה את הישראלים בתהליך.

עדנה בן שבת, הנמצאת על הספינה, אמרה לחדשות 13: "נודע לנו לפני קצת יותר מחצי שעה, אנחנו מאוד מודאגים ואנחנו מקווים שיורידו אותנו כמה שיותר מהר לפני שגם אנחנו נדבק. זאת התקווה שלי. אנחנו לא יודעים איזה ישראלים נדבקו מי הם ומה השמות שלהם".

לפי משרד הבריאות, מספר נוסעים עדיין נמצאים בתהליך בדיקה. לגבי יתר הישראלים הנמצאים על הספינה, ככל שלא יימצאו נגועים בנגיף, המשרד נמצא בקשר עם חברות הביטוח כדי לבדוק את האפשרות להחזיר אותם ארצה בטיסה ייעודית, כאשר עם שובם הם ייכנסו לבידוד ולמעקב רפואי.

סיום הבידוד של ספינת ה"פרינסס דיימונד", שעליה התגלו מספר חולי קורונה, ונקבע ליום רביעי הקרוב צפוי להידחות בשל הידבקויות נוספות של נוסעים על הספינה. עד כה, 286 חולים אובחנו על סיפון ה"פרינסס דיימונד" ופונו לאשפוז בבידוד, אך מקרים נוספים התגלו במהלך השבועיים מאז עגנה הספינה לחופי יפן.

נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה
נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בשל המידע המצומצם שקיים על תנאי הבידוד שבהם שוהים הנוסעים, קשה להעריך אם האבחונים נובעים מחשיפה מחודשת לחולים – או שמדובר בחולים שהנגיף היה רדום אצלם עד כה.

במהלך השבוע הקרוב צפויים כל נוסעי הספינה לעבור בדיקת מעבדה לאיתור הנגיף בדם, ובהמשך יבדקו גם קלינית – ואלו שלא יראו את התסמינים ולא ימצא הנגיף בדם ישוחררו. בדיקות אלו עשויות להיות ממושכות – מכיוון שעל הספינה עדיין שוהים יותר מ-3,000 איש.

בתוך כך, נציג של משרד הבריאות המריא אמש ליפן, במטרה לתאם עם משרד הבריאות המקומי את שחרורם של הישראלים השוהים על הספינה ואת המשך טיפול. "הישראלים יצאו לקראת סוף השבוע, הם צריכים לעבור בדיקת מעבדה, ולכן זה טיפה מתעכב", אמר פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בטרם המריא לטוקיו. "בסופו של יום אני מאמין שעד סוף השבוע כולם יצאו. בהתאם לתוצאות הבדיקות נוכל להחליט אם הם יוכלו לחזור לביתם או להיכנס קודם לבידוד".