הורוביץ: הגבלות - רק עם פיצוי; משרד הבריאות: להחזיר התו הירוק לקניונים

בדיון שמתקיים בין בכירי המשרד לרה"מ, הועלו בין היתר ההמלצות להגביל התקהלויות במקומות בהם פועל התו הירוק, לרבות חתונות ואירועי תרבות; השבוע חל זינוק של 30% במספר הילדים המתחסנים; בנט הציע: יום חופש מרוכז בביה"ס כדי לגרום לתלמידים להתחסן

זמן צפייה: 05:32

בכירי משרד הבריאות שדנים הערב (שני) עם ראש הממשלה נפתלי בנט על הצעדים הבאים במאבק בזן האומיקרון, המליצו בין היתר להגביל התקהלויות גם במקומות שפועלים עם תו ירוק, לרבות חתונות, אירועי תרבות וספורט. כמו כן, בכירי משרד הבריאות רוצים להחיל את התו הירוק בשטחי המסחר, כלומר בחנויות הרחוב ובקניונים. כמו כן, נבחנת האפשרות להידוק מתווה הכיתה הירוקה.

במקביל, שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הערב כי הוא תומך בהגבלות על הציבור נוכח התפרצות האומיקרון, אך הוא מתנגד להפעיל אותן ללא מתווה פיצוי לנפגעים כתוצאה מהן. בהמשך לכך, גורמים במשרד הבריאות ששוחחו עם חדשות 13 מסרו כי מזה כמה ימים הם מדברים על הצורך להטיל מגבלות על הציבור. בתוך כך, חל זינוק של 30% בחיסון ילדים במהלך השבוע האחרון.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2012212035' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_4pangseo' duration='108']

בית ספר, קורונה, תלמידים, מורה, כיתה
תלמידים חוזרים לבית הספר אחרי הסגר | צילום: רויטרס

כמו כן, ראש הממשלה בנט הודה היום כי מבצע החיסונים בקרב ילדים לא התרחב עקב מחסור בכוח אדם, ולא בגלל חוסר שיתוף פעולה מצד משרד החינוך. בעקבות המחסור בניידות לבתי הספר, הוחלט כי אחיות רפואיות יבצעו את חיסוני הילדים, כאשר ניידות החיסונים יעברו לחסן בקניונים.

בין היתר, במטרה להאיץ את מבצע החיסונים בילדים, הציע בנט שהצוות החינוכי ייקח את הילדים לקופות החולים כדי להתחסן. בתגובה, אנשי משרד החינוך אמרו לראש הממשלה כי הצעתו לא ניתנת ליישום. בנוסף, בנט הציע יום חופש מרוכז בבית ספר, במהלכו ילכו הילדים להתחסן. בתגובה, שרת החינוך הציע דווקא יום חופש להורים כדי לקחת את הילדים להתחסן, כאשר בבית הספר יכירו בהיעדרות התלמידים כמוצדקת.