מוקדי התחסנות, הטבות למתחסנים ותו ירוק לאוכלים: כך ייראה מתווה הקניונים

לפי מתווה שגובש ע"י רה"מ בנט וכמה שרים בממשלה, סוכם בין היתר כי התו הסגול המהודק בקניונים יוחל באופן מיידי, זאת לצד הגברת האכיפה על עטיית מסכות והארכת שעות הפעילות של מרכזי המסחר. כמו כן, תינתן הטבה מיוחדת למתחסנים בקניון

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט, יחד עם השרים יאיר לפיד, ניצן הורוביץ, אורנה ברביבאי ואביר קארה, סיכמו הערב (שישי) על מתווה חדש לקניונים. בין היתר, יוחל באופן מיידי תו סגול מהודק, על פי יחס תפוסה של 1:15 בקניונים ובאזורי מסחר סגורים, תתבצע אכיפה מוגברת של עטיית מסכות באמצעות הוספת נאמני קורונה ופקחים ואתרי ההסעדה יפעלו בהתאם לתו הירוק.

כמו כן, על פי המתווה החדש שסוכם, שעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפות במסחר. בנוסף, יוקמו עמדות התחסנות ב-50 קניונים מרכזיים, ויינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון, "תוך יצירת אווירה מעודדת התחסנות".

מאחורי הכסף, בעלי עסקים נגד התו הירוק

בהמשך ובהתאם לשיעורי התחלואה, תיבחן האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר מעל 100 מטר רבוע. הממשלה תדון על המתווה ביום ראשון, ואחרי שיסיימו לנסח את התקנות הסופיות, המתתוה יובא למשאל טלפוני של קבינט הקורונה.

כזכור, אמש פורסם בחדשות 13 כי התו הירוק בקניונים לא יופעל מהבוקר, וכי במקומו יהיה תו סגול מחמיר חדש. את המהלך יזמו שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וסגן השר אביר קארה יזמו את המהלך.

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 45 מאומתים נוספים זוהו היום לזן האומיקרון, מה שמעלה את סך המאומתים לזן החדש ל-134 בישראל. בנוסף, ישנם 307 בני אדם נוספים אצלם קיים חשש שהם נושאים את הווריאנט החדש. 86 מתוך המאומתים  שבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, וטורקיה.