נגיף הקורונה: כלא סהרונים יפונה – ויוכשר לבידוד אסירים

שב"ס נערך לתרחיש שיאובחנו נשאים בבתי הכלא, ומפנה כלואים מהמתקן שבדרום • אלו המקומות שבהם שהה החולה שהגיע עם תסמינים לביה"ח – ושוחרר • בממשלה שוקלים לבודד חולי קורונה קלים בבתי מלון

זמן צפייה: 03:58

הקורונה - משבר עולמי: שב"ס נערך לתרחיש שבו יתגלו נשאי קורונה בקרב אסירים וכלואים, והודיע היום (רביעי) כי מתקן הכליאה "סהרונים" שבגבול מצרים יפונה - לצורך הכשרתו לבידוד אסירים שנחשפו לנגיף או נדבקו בו.

הכלואים בסהרונים יועברו למתקני כליאה אחרים בארץ. בשב"ס הבהירו כי עד כה לא נמצאו אסירים הזקוקים לבידוד, והוסיפו: "יש להסתמך רק על הודעות והנחיות רשמיות לציבור ולהימנע מהפצת 'פייק ניוז'". בד בבד, בממשלה שוקלים לבודד חולי קורונה קלים בבתי מלון ברחבי הארץ.

בתוך כך, אובחנו היום שני נשאים חדשים של הנגיף, ומניינם עומד על 79. אדם אחד מאושפז במצב קשה, וחמישה נוספים במצב בינוני.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-1103201819' autoplay='0' credit='' desc='חיטוי רחובות בארץ' kid='1_6i2lnphf' duration='121'']

עוד בחדשות 13:

בכירים בבתיה"ח: צריכים אישור לבדיקות קורונה לחולי דלקת ריאות

חולה קורונה אושפז באיכילוב בלי להיבדק – ושוחרר

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, פרסם היום משרד הבריאות את רשימת המקומות שבהם שהה הנדבק ה-71, שהגיע לבית החולים איכילוב עם תסמיני המחלה, אך מאחר ולא היה ידוע על חשיפתו לנגיף - נשלח לביתו ללא בדיקה. מקור ההדבקה טרם ידוע. בעקבות המקרה פנו בכירים בבתי החולים למשרד הבריאות בבקשה לבצע בדיקות קורונה לכל מי שמראה את תסמיני המחלה. לפי שעה, האישור לבדיקה ניתן רק למי שידוע כי נחשף לנגיף, כדי לא להעמיס על המעבדה האחת בישראל שמבצעת את הבדיקות.

24-26.2 – מלון קראון פלאזה באילת

24.2 – ארוחת ערב והופעה במסגרת כנס יד לבנים במלון קלאב הוטל באילת

25.2 – ארוחת ערב והופעה במסגרת כנס יד לבנים במלון קלאב הוטל באילת

1.3 – 8:00-11:00 מכון סקר רפואי בבית החולים תל השומר

2.3 – 12:00-13:00 הצביע בקלפי מס' 1 בבית הספר היסודי כוכב יאיר

5.3 – 16:20-16:45 מכון משו"ב בקניון שרונה בכפר סבא

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, צוות המיון בבית החולים איכילוב שיגר היום מכתב למנהל בית החולים, הפרופ' רוני גמזו, ולמנהל המיון, פנחס הלפרן, בו הם דורשים מספר אמצעים כדי להגן עליהם מפני הידבקות בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שנודע שחולה שסבל מדלקת ריאות הגיע לבית החולים על מנת להיבדק, סורב, שוחרר לביתו - ובהמשך אובחן כנשא של הנגיף.

"אנחנו צוות המלר"ד, הסיירת שבחזית, החלטנו לפנות אליך בתקופה זו בה נגיף הקורונה מתפשט בישראל והתחושה קשה ביותר – כי גם אנו מתחילים לחשוש לבריאות שלנו – וחושבים שיש מקום לשתף ובתקווה לקבל את התמיכה מהמערכת לה אנו משתייכים", נכתב.