הדיירת מ"משען" שאובחנה בקורונה - נדבקה בעבר בנגיף

הקשישה מבית האבות בבאר שבע, שזוהתה הבוקר כחולה בנגיף, כבר חלתה בו בעבר ונטען שהחלימה. כעת בודקים אם תוצאות הבדיקות השליליות היו מוטעות, או שמא נדבקה שוב. כל הדיירים ייבדקו מחדש

זמן צפייה: 01:16

מגפת הקורונה: הדיירת מבית האבות "משען" בבאר שבע, ששוב אובחנה חולת קורונה, כבר נדבקה בעבר בנגיף - כך פורסם היום (שבת) בחדשות 13. כעת, בודקים אם תוצאות הבדיקות השליליות היו מוטעות מלכתחילה, או שמא נדבקה שוב. כמו כן, כל דיירי המרכז הגריאטרי ייבדקו שוב, והן ככל הנראה יתבצעו עוד הערב.

מוקדם יותר היום פורסם כי הדיירת מהמחלקה הסיעודית בבית האבות אובחנה חולת קורונה והועברה אמש למיון בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא במצב בינוני. על כן, בבית האבות הודיעו כי ייפסקו הביקורים במחלקה עד שייבדקו כל הדיירים ואנשי הצוות. כזכור, 14 דיירי בית האבות מתו ועשרות נדבקו כתוצאה מהתפרצות של הנגיף במקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות בעזה: מקרה מוות ראשון מקורונה ברצועה

לא אובחנו חולי קורונה חדשים בסין; טראמפ דורש לפתוח בתי תפילה

"מה קורה פה?": הקורונה וגל החום הרסו את מפעל חייו של החקלאי

משפחות הדיירים מחוץ לבית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

"על מנת להבטיח את המשך בריאות דיירינו, אנו ממשיכים במדיניות החדרים המבודדים והתנהלות הצוות תחת מיגון נדרש. בנוסף, אנו פונים למשרד הבריאות בדרישה לערוך בדיקות לכלל הדיירים והצוות במחלקה", נמסר מבית האבות. "אנו ממשיכים לטפל בדיירי המחלקה תוך מדיניות מחמירה של בידוד והגנה מלאה, מבלי להסתמך רק על תוצאות הבדיקות. כמו כן, על מנת להבטיח את בריאות הדיירים במחלקה ומשפחותיהם, אנו נאלצים להפסיק הביקורים במחלקה עד לביצוע הבדיקות וקבלת תוצאותיהן".

בתחילת החודש אושרה חזרת שלושה דיירים שנדבקו והועברו לבית אבות בנתניה, לאחר שהחלימו. בתחילה משרד הבריאות סירב להחזירם לבית האבות למרות החלמתם, אך לאחר פניות של הנהלת רשת הדיור המוגן, אושרה חזרתם של הדיירים.

קורונה בבתי אבות
קורונה בבתי אבות | צילום: רויטרס

מרשת "משען" נמסר אז בתגובה: "בעקבות פניותינו, מחוז דרום במשרד הבריאות עידכנו אותנו כעת כי הם חוזרים בהם מההנחיות של סגן הגריאטר המחוזי וכי החל מיום ראשון נקלוט בחזרה דיירים שיש להם שתי בדיקות שליליות לקורונה והמוסד שטיפל בהם אומר שהם בריאים. אנו מקווים שכבר ביום שלישי שלושת הדיירים שהחלימו יחזרו הביתה".

לדברי בני המשפחה של אחד הדיירים, ההחלטה של משרד הבריאות סיכנה את הדיירים, שכן בזמן שהותם במחלקת הקורונה הם היו עלולים להידבק מחדש. המשפחות אף נפגשו עם ד"ר אבנר שחר, הגריאטר המחוזי, ולטענתן הוא התייחס אליהן בזילזול, וטען כי ההחלטה התקבלה לאחר שדיירת שחזרה לבית האבות חלתה שוב.