פסיכולוג עד הבית: כך מטפלים בחרדה בימי מגפת הקורונה

האיום שיצר הנגיף הכניס מאות אלפי ישראלים למצוקה, וכעת, אפליקציות כמו זום וסקייפ משמשות את הישראלים כדי שיוכלו להסתייע בטיפול נפשי תחת מגבלות ההסגר. "הטיפול נכנס ל'תכלס' יותר מהר"

זמן צפייה: 07:24

מגפת הקורונה: איומי הקורונה הכניסו מאות אלפי ישראלים למצבי חרדה ומצוקה - מבלי שיוכלו להסתייע בטיפול נפשי תחת מגבלות ההסגר בבית. במשרד הבריאות אומנם גיבשו תוכנית למתן סיוע מרחוק לנפגעים באמצעות וידיאו, אלא שהתקציב למימושה עדיין לא אושר. בינתיים הטיפול הפסיכולוגי משנה את פניו, בשיחות זום וסקייפ, וגם באפליקציות ייעודיות, שמציעות מסלולי טיפול מותאמים לכול כיס.

רבים מאיתנו חווים בימים האלה את המגפה האמיתית של אחרי המגפה - חרדה, אלא שהקורונה והבידוד החברתי שנכפו לתקופה ארוכה הציבו אתגר טיפולי חדש, איך מטפלים במיליון נפגעי חרדה בלי להביט מקרוב בדמעה השקופה ובעין השטופה?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחדל עולמי: שיעורי תמותה גבוהים בבתי אבות במדינת ניו יורק

טראמפ נגד המושלים: "בחלק מהמדינות המגבלות קשוחות מדי"

בידוד בצל עצי הקוקוס: המשפחות שנתקעו בחצי השני של העולם

גילי אגר
גילי אגר | צילום: חדשות 13

גילי אגר לא תיארה לעצמה שמיזם הטיפול הפסיכולוגי באמצעות וידיאו שפיתחה לפני כמעט עשור יהפוך בן לילה לאופן שבו מתבצעים כעת 80% מהטיפולים בישראל. "בשבוע הראשון של הקורונה הטלפון שלי באמת לא הפסיק לצלצל. מנהלי מרפאות, אחראים בקופות חולים, בהיסטריה מוחלטת. 'אנחנו צריכים להתחיל לעבוד אונליין מחר. מה עושים?'", סיפרה.

עוד לפני הקורונה, כמעט מיליון אמריקנים התרגלו לטיפול החדש בשיחת טלפון, בוידיאו צ'ט או אפילו בווטסאפ, לא צריך לקבוע פגישה, אפשר פשוט לשלוח להם הודעה. "בטר הלפ" שייסד הישראלי אלון מטס היא כיום החברה הגדולה בעולם לטיפול פסיכולוגי מקוון. "היום אנשים מדברים בטקסט על הדברים הכי עמוקים ורגישים בחיים שלהם. הטיפול מתחיל ונכנס ל'תכלס' הרבה יותר מהר מאשר בטיפול מסורתי", הסביר.