רובוט רפואי וצוות חיטוי: נערכים להגעת נוסעי "ספינת הקורונה"

מגורי הרופאים בביה"ח שיבא תל השומר הוסבו למתחם בידוד עבור 12 הישראלים ששהו על ה"פרינסס דיימונד". הצוותים הרפואיים במקום מקיימים תרגילים לקליטת הנוסעים • צפו בסיור בחדרי הבידוד

זמן צפייה: 04:50

הנגיף הסיני: 12 נוסעים ישראלים ששהו על ספינת ה"פרינסס דיימונד", שעליה התגלו למעלה מ-600 הידבקות בווירוס הקורונה, יגיעו מחר (חמישי) בערב לישראל – ובבית החולים תל השומר מתכוננים להגעתם. ביממה האחרונה הוסבו מגורי הרופאים בבית החולים לאגף בידוד לקראת הגעת שני החולים, ועשרה נוספים הזקוקים לבידוד על שיתברר הסטטוס הרפואי שלהם.

חדרי הבידוד הסטריליים מאובזרים בציוד רפואי שנשלט מרחוק, בהם רובוט רפואי שיאפשר בדיקה ללא נוכחות הרופא, ובטרם כניסתם למתחם יעברו חיטוי יסודי באמבולנסים. אל החדרים הגיעו היום גם משפחות הנוסעים, והביאו מזכרות ואוכל של בית – משפחה אחת אף השאירה על השולחן, לצד התמונה המשפחתית, בקבוק אישי של בירה "קורונה".

מחר בבוקר יתקיים תרגיל בהשתתפות הצוותים הרפואיים, שבו יתרגלו חיטוי מכף רגל ועד ראש – לפי הפרוטוקול. הצוותים הרפואיים ילבשו חליפות מגן המכסות את כל גופם, במטרה למזער את סיכויי ההידבקות.

עוד בחדשות 13:

נתניהו על הקורונה: "מבקש משר האוצר לפצות את חברות התעופה"

נוסעת ב"ספינת הקורונה": חשבנו שהנציג הישראלי יזרז את התהליך

בשיבא נערכים לקליטת נוסעי "ספינת הקורונה" – במגורי הרופאים

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר היום על ההיערכות: "על מנת שלא לקחת סיכונים, החובשים והפראמדיקים שיפנו אותם, ימוגנו בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו. אנו פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הבריאות והחוץ, עם רשות שדות התעופה ועם בית החולים שיבא בתל השומר".

מוקדם יותר היום קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בנושא ההיערכות הלאומית וההתמודדות עם וירוס הקורונה, וציין כי הוא מבקש משר האוצר משה כחלון "לפצות את העסקים שנפגעים, למשל חברות תעופה וכל גוף אחר", בעקבות השפעות התפרצות המחלה. לדבריו, מדובר "באירוע של כוח חיצוני וחייבים, כמדינה, לטפל במי שנפגע - גם באזרחים שנדבקים ודורשים טיפול מיוחד וגם בעסקים".

ביבי בסיור במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה
ביבי בסיור במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: לע''מ

נתניהו אמר את הדברים בזמן סיור עם שר הבריאות יעקב ליצמן במתחם הבידוד הייחודי שהוקם ביחידה המיוחדת לרפואה במצבי חירום במרכז הרפואי שיבא בתל השומר והוסיף כי "יש טענות לגבי היערכות יתר". לטענתו, הוא "מעדיף ומורה על היערכות יתר מאשר היערכות חסר".

מוקדם יותר השבוע, הודיע משרד הפנים כי תיאסר כניסת אזרחים זרים מתאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו. זאת בעקבות החמרות הוראות משרד הבריאות מוקדם יותר באותו היום. הוראה זו תחול רק על אזרחים זרים, ולא על ישראלים - שיחויבו בבידוד של שבועיים, ועל אנשים שעלו לטיסת המשך ממדינה שלישית - דרך אחת המדינות שצוינו.

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

באותו היום, כאמור, הודיע משרד הבריאות על החמרת הנהלים של התיירים השבים ממדינות המזרח - וקבע כי כלל החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו - יחויבו בבידוד בית, גם אם אינם סובלים מתסמיני נגיף הקורונה. זאת, כדי למנוע ככל הניתן את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. במסגרת ההנחיות יידרשו החוזרים לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).