נס פך השמן: הצצה ראשונה למחסני החירום של ישראל

הבהלה שגרמה התפשטות הקורונה הביאה אזרחים רבים לאגור מזון לתקופה ארוכה, אך המדינה ערוכה עם מיליון בקבוקי שמן, טונות סוכר ומוצרי בסיס נוספים. שר הכלכלה: "יש לנו מלאי לחודשים קדימה"

זמן צפייה: 04:11

מגפת הקורונה: הבהלה שגרמה התפשטות הקורונה בישראל, הביאה אזרחים רבים להעמיס את עגלות הקניות ולהצטייד במזון לשעת חירום. על אף הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין צורך לאגור מזון, המדפים בסופרמרקטים ובמכולות התרוקנו במהירות.

לראשונה מזה שנים, קיבל צוות "הצינור" הזדמנות להציץ לתוך מחסני החירום של מדינת ישראל, כדי לבחון אם קיים מלאי של מוצרי בסיס שיסופק לאזרחי ישראל בעת הצורך. במחסנים מוחזקים אלפי טונות של סוכר, שעל פי הערכה יוכלו לשמש את הישראלים למשך כמה שבועות, ויותר ממיליון בקבוקי שמן.

עוד בחדשות 13:

היום שאחרי הקורונה: אילו מקצועות עלולים להיעלם בעקבות המגפה?

עימותים בצמרת משרד הבריאות לגבי היקף ההדבקה בקורונה

מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,930 – 34 במצב קשה

מחסני חירום בדרום הארץ
מחסני חירום בדרום הארץ | צילום: חדשות 13

"ביצענו כמה תרחישים", מרגיע ר', שאחראי על תפעול שוטף של מחסן בדרום הארץ. "הן מבחינת כוח אדם במחסנים – והן מבחינת כוח אדם במטה".

שר הכלכלה אלי כהן התייחס לחשש הציבורי למצוקת מזון, ואמר כי "יש לנו מלאי למספר חודשים קדימה. אנחנו ערוכים לשעת חירום, להערכתי המחסנים לא יפתחו כי השילוח האווירי והשילוח הימי ממשיכים", כהן התייחס גם לטענות בדבר מחסור בנייר טואלט, ואמר: "ראיתי את הייצור במפעל, לא צפוי מחסור".