אדלשטיין: הסיבה לעלייה בתחלואה - אי ציות הציבור להנחיות

שר הבריאות טען שבלימת הנגיף נכשלה עקב "חתונות של מאות אנשים, אי שמירה על הכללים בבתי מלון, מועדוני נוער מלאים, ועוד". על הטענה שהוא נכנע לחרדים: "כל כך נכנעתי שאפילו ליצמן התפטר"

זמן צפייה: 07:10

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הערב (שני) בריאיון בחדשות 13 כי הסיבה לכישלון בבלימת התחלואה הוא אי ציות של הציבור להנחיות: "בלמנו את העלייה תחלואה, ואז היא התחילה לטפס שוב. אם שואלים מה קרה - חתונות של מאות ואלפי אנשים זה מה שקרה, אי שמירה על הכללים במהלך החופש בבתי מלון, מועדוני נוער מלאים עד אפס מקום, ועוד כל מיני דברים".

עוד ציין שר הבריאות כי כשיגיעו לאלף חולים חודשים ביום באותה כמות בדיקות - זה אומר שהתחלואה התחילה לצנוח ואז יהיה ניתן לשקול הקלות חדשות, וציין: "גם הפתיחה תהיה הדרגתית. הכל תלוי במשמעת הציבור. אי אפשר למחרת הסגר להכריז ניצחנו ולפתוח את הכל. כל הזמן יהיו טענות למה אצלו פתוח ואצלי לא – אני לא מזלזל בזה, אני מבין את המצוקה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

תתאפשר תנועה אווירית בזמן הסגר: טיסות שכבר אושרו יפעלו כרגיל

הדגלים השחורים: לא נשתתף בהפגנות מול מעון רה"מ בזמן הסגר

יו"ר ועדת הקורונה: מנהלי בתיה"ח נגד סגר – מקווה שמישהו יתעשת

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

בנוגע לטענה שהממשלה נכנעה לדרישות החרדים, אדלשטיין השיב:"אני כל כך נכנעתי לחרדים - שאפילו השר ליצמן החליט להתפטר מהממשלה".

השר התייחס גם למערך קטיעת שרשראות ההדבקה שצפוי להגיע לפעילות מלאה עם תום הסגר, וציין כי הוא "כבר פועל במספרים מאוד מרשימים. לקראת סוף אוקטובר נהיה ביכולת מלאה של הפעולה, אבל גם אם נצא מהסגר יותר מוקדם אנחנו ביכולת גבוהה".

על ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו אמר אדלשטיין כי הוא "עושה עבודה מצויינת, וזו גם ההזדמנות שלי בשם כולם לומר לו תודה ענקית על העבודה שלו וגם על הסבלנות שלו".