אדלשטיין ביקר במחלקת הקורונה באסף הרופא: "חוויה לא פשוטה"

שר הבריאות סייר לראשונה במחלקה שבה מטופלים החולים בנגיף במרכז הרפואי שמיר, כשהוא לובש חליפת מגן ותג עם תמונתו, כדי שיוכלו לזהותו. "אין מסורים יותר מצוותי הרפואה של מדינת ישראל"

זמן צפייה: 00:31

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר היום (חמישי) לראשונה במחלקת הקורונה בבית החולים אסף הרופא שבמרכז הרפואי שמיר, יחד עם מנהלת בית החולים, ד"ר אסנת לבציון-קורח. בנוסף לערכת המיגון שלבש, השר ענד תג עליו מתנוססת תמונתו, בדומה לנהוג בקרב עובדי המחלקה, על מנת שהחולים במחלקה יוכלו לזהותו.

בפוסט שפרסם לאחר מכן כתב שר הבריאות כי "אין מסורים יותר מצוותי הרפואה של מדינת ישראל. היום, לראשונה, נכנסתי בעצמי לתוך מחלקת קורונה במרכז הרפואי שמיר. כמובן חמוש במיטב אמצעי המיגון שניתן. חוויה לא פשוטה, חום אימים ולחות נוראית בתוך הסרבל. זאת הייתה חוויה אחת שלי לשעה אחת ביום אחד. תחשבו על הטיפול המסור 24/7 של כל הרופאות והרופאים, האחיות והאחיות וצוותי מחלקות הקורונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת הקורונה אישרה: חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון

יממה שנייה ברצף – מספר הנדבקים חצה את ה-2,000; 295 במצב קשה

ניתוח קול ובדיקת רוק: ישראל בוחנת טכנולוגיות לבדיקת קורונה

יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה
יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה | צילום: חדשות 13

"שוחחתי עם החולים שהיו מלאים בתשבחות לצוות המדהים. אבל הם העבירו מסר נוסף, חשוב לא פחות: נגיף הקורונה הוא לא 'שפעת עם יחסי ציבור'. הנגיף הארור הוא אכזר ואינו מבדיל בין דת, גזע ומין", המשיך אדלשטיין. "אני מעביר אליכם את בקשתם: תשמרו על עצמכם. תשמרו על אבא ואמא ועל סבא וסבתא. תקשיבו להנחיות. הן באמת נכתבו בדם".

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 2,032 נדבקים חדשים בקורונה - היום השני ברציפות שמספר המאובחנים חוצה את ה-2,000. נרשם זינוק במספר החולים במצב קשה שעומד כעת על 295, ומניין מקרי המוות עלה ל-433. ישנם 32,755 חולים פעילים כעת.