"מפחדת שהם יידבקו": הילדים שהוכרחו להתבגר בעקבות הקורונה

בזמן שאנשי הצוות הרפואי של בית החולים המיוחד לחולי הנגיף עובדים מסביב לשעון, ילדיהם שנשארו בעורף מתמודדים עם מטלות הבית והאחים הקטנים. "יש אנשים שצריך לדאוג להם - זה יותר חשוב"

זמן צפייה: 05:59

מגפת הקורונה: כבר יותר מחודש שאנשי הצוות הרפואי של בית החולים המיוחד לחולי קורונה - השרון בפתח תקווה, עובדים מסביב לשעון, ובקושי רואים את הבית. בינתיים, הילדים שנשארו בעורף מספרים על ההתמודדות והפחדים בין מלחמת כריות לשיחות בזום עם ההורים שמצילים חיים במחלקות הקורונה.

מאז שבית החולים השרון הוסב למרכז הרפואי הראשון בישראל שמיועד לחולי קורונה, הילדים של ד"ר הילה לרמן שיבק בקושי רואים את אמא. סתיו שיבק, בת ה-11, סיפרה כי היא משפרת את ההרגשה של אחיה הקטנים בזמן שאמם עובדת. "אני יכולה להרגיע בשיטות שלי, אני לפעמים משחקת איתם על הספה ומשתוללת איתם", סיפרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחדל עולמי: שיעורי תמותה גבוהים בבתי אבות במדינת ניו יורק

טראמפ נגד המושלים: "בחלק מהמדינות המגבלות קשוחות מדי"

בידוד בצל עצי הקוקוס: המשפחות שנתקעו בחצי השני של העולם

''מפחדת שהם יידבקו'': הילדים שהוכרחו להתבגר בעקבות הקורונה
''מפחדת שהם יידבקו'': הילדים שהוכרחו להתבגר בעקבות הקורונה | צילום: חדשות 13

ד"ר רבקה גליק היא זו שבודקת את ערכות הדגימה שמגיעות לבית החולים בילינסון, כדי לאבחן את החולים - וכשיש אלפים כאלה, את ארבעת ילדיה היא רואה הרבה פחות. ילדיה סיפרו כי היא יוצאת בשעה 7:30 בבוקר וחוזרת רק ב-21:00, או 22:00 בלילה.

במלחמה כמו במלחמה, כשההורים נשלחים לחזית, הילדים בעורף נאלצים להתבגר במהירות. "אני מפחדת שהם יידבקו אולי בקורונה ואני מפחדת שיקרה להם משהו", סיפרה סתיו. נעמי ברקוב בת ה-11, בתו של ד"ר יבגני בורקוב מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים השרון, הסבירה שלפעמים היא כועסת שהוא כל הזמן בעבודה, אך הדגישה: "יש אנשים שהוא ממש חייב לדאוג להם וזה יותר חשוב מאשר שהוא יהיה בבית ונשחק שש-בש".