זינוק במספר נדבקי הקורונה בישראל: אובחנו 15 נשאים נוספים

מניין הנשאים עלה ל-39. אחד נדבק ממקור שאינו ידוע, אחר הוא רופא מאיכילוב שחזר מחו"ל ונכנס לבידוד בלי לבוא במגע עם מטופלים • נאסרה כניסת תיירים ממצרים; החוזרים מבית לחם יישלחו לבידוד

זמן צפייה: 03:54

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי 15 ישראלים נוספים אובחנו לאורך היום בקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים בארץ ל-39. אחד מנשאי הקורונה הוא רופא מאיכילוב שחזר מחו"ל ישירות לבידוד, שלא בא במגע עם מטופלים, ומאושפז כעת במחלקה פנימית בבית החולים ואחר הוא אדם שלא ידוע כיצד נדבק. בד בבד, משרד הבריאות הודיע כי כל מי ששהה בשבועיים האחרונים באזור בית לחם צריך להיכנס לבידוד.

משרד הבריאות התחקה אחרי מקור ההדבקה של 14 מהחולים החדשים, אך חולה אחד לא יצא מגבולות ישראל בתקופה האחרונה ולא היה במגע עם אף אחד מהחולים המאובחנים. התרחיש הזה היה החשש הגדול של משרד הבריאות, מאחר ויתכן כי מדובר בהדבקה ראשונה בתוך הקהילה, ולכן מחר צפויים עדכונים נוספים בהנחיות. בד בבד, שר הפנים דרעי הורה אסור כניסת תיירים ממצרים לישראל.

חולה נוסף שאובחן היום, הוא עובד מד"א שהגיע בשעות הלילה לבית החולים בילינסון עם תלונה על חום ואובחן הערב כחולה בקורונה. במהלך מספר שעות במיון הוא לא היה בבידוד. כל אנשי הצוות הרפואי שהיו בסביבתו נכנסו אף הם לבידוד.

לכתבות נוספות בנושא:

רה"מ: שוקלים לחייב בבידוד כל ישראלי שחוזר מחו"ל – נחליט מחר

"נתניהו במגעים עם פנס לקראת הוראת בידוד אפשרית לשבים מארה"ב"

בעקבות התפשטות הקורונה: אינטל המליצה לעובדיה לעבוד מהבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו על התפשטות הקורונה בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו על התפשטות הקורונה בישראל | צילום: חדשות 13

מחקירת משרד הבריאות עולה כי חולה מאזור חיפה, יצאה מהארץ למדריד ב-25 בפברואר בטיסת איבריה ib3317. לאחר מכן, היא טסה ממדריד לטנריף בטיסת איבריה ib3940. היא חזרה מטנריף ב-3 במארס בטיסת ib3943, דרך מדריד בטיסה ib3316 ונכנסה לבידוד בתאריך זה. לא היו לא מגעים נוספים ומצבה הבריאותי טוב.

חולה נוסף, מאזור הצפון, יצא מישראל לווינה ב-29 בפברואר בטיסה OS860 וחזר בתאריך 5 במארס בטיסת OS861. הוא לקח מנתב"ג רכבת ישירה לעכו בשעה 18:05. לאחר מכן, נסע במכוניתו ונכנס לבידוד מוחלט. החולה השלישי, בן 60 מירושלים, נדבק מתייר מצרפת. בתאריך 3-4 למארס הוא היה בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות: 9:30 - 14:00 ובין השעות 17:00 - 19:30. החולה ה-29 הוא גבר מהמרכז שמקור הדבקתו עדיין אינו ידוע.

בתאריך ה-5 במארס הוא היה בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות 9:30-14:00. בתאריך ה-5 למארס הוא היה במסעדת BIGA במרכז המסחרי באריאל בין השעות 20:00-21:30. כעת, הוא נמצא בבידוד ביתי מתאריך 6.3.20.

תיירת בחומה הגדולה בסין
תיירת בחומה הגדולה בסין | צילום: רויטרס

הערב הודיע ראש הממשלה נתניהו כי מחר תתקבל החלטה אם לחייב בבידוד כל ישראלי החוזר מחו"ל - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. נתניהו עדכן על שיחתו עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס: "סיכמנו על שיתוף פעולה טכנולוגי על מנת לפתח שיטות בדיקה מהירות מאוד, ומנגד בסופו של דבר גם חיסונים. הדגש שלנו הוא להגיע לבדיקה ביתית. בדיקות היריון ומשטחי גרון אנשים יכולים לעשות בעצמם. זה יכול לתת לנו אפשרות להפריד בין אנשים חולים ואנשים בריאים".

ראש הממשלה התייחס גם להוראות הבידוד ואיסור הכניסה על אזרחים זרים ממדינות שבהן התפרץ הנגיף, שעוררו תרעומת בעולם. "אנחנו נוקטים את הצעדים לפי הצרכים שלנו. כולם מקבלים את זה, גם בארצות הברית", טען. "הצעדים שלקחנו מוכיחים את עצמם. אנחנו בשליטה על התפשטות המחלה בהיקפים נמוכים יותר. הגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים, זה בעצם יוחלט על כלל המדינות. זאת החלטה מאוד קשה. דנו על כך באריכות היום ונמשיך לדון על כך הלילה".
מנקה רחובות מחוץ למקדש בבנגקוק תאילנד
מנקה רחובות מחוץ למקדש בבנגקוק תאילנד | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס להתמודדות עם הנגיף. "האירוע הזה הולך וסוגר עלינו, הכנסנו שורה של מדינות לחובת בידוד אבל אנחנו רואים מדינות שיש בהן אובדן שליטה על קצב ההדבקה וזה יחייב אותנו להרחיב את ההגבלות", אמר. "הולך להיות אפילו יותר קשה אבל אנחנו בשליטה על האירוע. בסוף כשהאירוע הזה יגמר - אנחנו נסתכל אחורה ונגיד שלמרות שהיה קשה המערכת הישראלית התמודדה בצורה טובה ממדינות אחרות".

שר הבריאות ליצמן התייחס אף הוא לצעדים המחמירים שננקטו בישראל ואמר: "אנחנו במצב די עדין בקשר למה שקורה בקורונה. המדיניות של המשרד הייתה להחמיר מיד בהתחלה, וראש הממשלה עודד אותנו מאוד שנלך בחומרה ולא בהקלה. זה הציל הרבה אנשים מהקורונה. אנחנו מדינה כמו שוויץ בגודל. עד לפני שעה היה 25 מקרים, אבל זה גדל בינתיים ונוציא הודעה מסודרת".