המחדל בבתי האבות: הדיירת ה-14 ממשען מתה אמש בסורוקה

זמירה ארצי בת ה-82 נפטרה אתמול לאחר שחלתה בנגיף • בבית האבות ביבנאל עלה מספר המתים ל-14 כאשר שני דיירים נוספים מתו ביממה האחרונה • 46 מתוך כלל הנפטרים - דיירי בתי אבות

זמן צפייה: 06:47

המחדל בבתי האבות: בית החולים סורוקה הודיע הבוקר (רביעי) כי אמש מתה מנגיף הקורונה זמירה ארצי בת ה-82 שהתגוררה בבית האבות משען שבבאר שבע, ובכך מספר המתים שהיו דיירים במקום עלה ל-14 בני אדם עד כה.

היא אושפזה בבית החולים בסוף חודש מארס ומצבה הידרדר. בנה עופר סיפר כי "לא הספקנו להיפרד ממנה. כשישבנו לארוחת החג עדכנו אותנו על מותה". זמירה הותירה אחריה שלושה ילדים ותשעה נכדים.

בתוך כך, גם בבית האבות ביבנאל עלה מספר המתים ל-14 לאחר שביממה האחרונה מתו שניים נוספים מדיירים המקום. סך הכול, 46 מהנפטרים מנגיף הקורונה הם דיירי בתי אבות ושניים נוספים ממעונות חוסים.

בית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, לאחר מאבק ממושך מטעם משפחות הדיירים, נערכו בדיקות לכלל השוהים בבית האבות משען.

נכדה של אחת הדיירות שמתה מנגיף הקורונה בבית האבות משען תקף את התנהלות המוסד, שלטענתו התרשל במלחמה בהידבקות ולא בידד את החולים כמו שצריך.

"מתחילת הדרך לא הייתה התייחסות ממשען, הם התעלמו לחלוטין", טען רגב רטס. "אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות, הייתה רשלנות, כנראה לא הייתה הפרדה כמו שצריך". "יש כעס על משרד הבריאות שלא עשה בדיקות מייד, אנחנו ציפינו שהמשרד ינהל את זה באופן מקצועי. אם בשלבים הראשונים היו מקפידים על בידוד ומשרד הבריאות היה מגיע עם צוותים שיודעים לטפל בזה, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה של שרשרת הידבקות", הוסיף רטס.