מגפת הקורונה: יותר ממיליון וחצי בני אדם נדבקו ברחבי העולם

מספר מקרי המוות בעולם נושק ל-90 אלף, וכ-340 אלף החלימו. בספרד נמשכת מגמת הירידה בתמותה, כשביממה האחרונה נרשמו 634 מתים, אך המדינה עדיין מדורגת במקום השני בעולם במניין הנדבקים

זמן צפייה: 10:57

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים בעולם בנגיף עלה הלילה (חמישי) ליותר ממיליון וחצי בני אדם, כשמספר מקרי המוות קרוב ל-90 אלף. מתוך מאות אלפי החולים, כ-340 אלף החלימו. בספרד נמשכת מגמת הירידה במניין המתים היומי, כשביממה האחרונה הלכו לעולמם 683 חולים. ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, אף ציין כי מדינתו עברה את השיא של המחלה, ובקרוב הרשויות יקלו בהסגר, למרות שהוא עוד לא נקב בתאריך ספציפי.

ארצות הברית היא המדינה בעלת המספר הרב ביותר של הנדבקים עם יותר מ-435 אלף בני אדם, וכשליש מהם מתגוררים בניו יורק. מספר מקרי המוות בארצות הברית ביממה האחרונה הגיע למספר שיא של יותר מ-1,970 בני אדם - בהם כ-800 בניו יורק בלבד. בכך עלה מספר המתים הכולל בארצות הברית ל-14,818. מדובר במספר הגבוה ביותר שנרשם בעולם של מתים ביום אחד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"רוח החג תהיה חזקה כתמיד": מנהיגי העולם מאחלים פסח שמח

ברני סנדרס הודיע: פורש מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית

"החיים של כולנו השתנו": תיעוד בלעדי ממחלקת טיפול נמרץ קורונה

קורונה, מדריד, ספרד, קורונה בספרד
קורונה במדריד | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף אתמול את ארגון הבריאות העולמי ואיים שיפסיק את המימון עבורם: "הם קראו את המצב לא נכון, הם ממש פספסו". עוד אמר טראמפ שהארגון היה "ממוקד בסין" ושלא נקטו באמצעים אגרסיביים מספיק כדי להילחם במגפה. את הדברים אמר בתדרוך בנושא הנגיף בבית הלבן.

בתוך כך, השתפר מצבו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שחלה בקורונה והעובר מוקדם יותר השבוע לטיפול נמרץ. לפי דוברו, ג'ונסון במצב רוח טוב ומסוגל לתקשר עם הסובבים אותו. עוד אמר הדובר כי בריטניה עדיין לא הגיעה לשיא המגפה. בממלכה המאוחדת כ-60 אלף בני אדם נבקו ו-7,000 הלכו לעולמם בעקבות סיבוכי הווירוס.

צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב
צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב | צילום: רויטרס

במקביל, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה היום להתפשטות הקורונה, ואמרה כי הנתונים האחרונים על המגפה נותנים לגרמניה סיבה לתקווה. לדבריה, העקומה מתחילה להתיישר וההחלטה אם ואיך להסיר חלק מההגבלות תהיה מבוססת על תחקיר מדעי מקיף שיפורסם בשבוע הבא. עוד אמרה מרקל כי "אירופה חייבת להגיב לקורונה בצורה מאוחדת". בגרמניה נדבקו עד כה כ-110 אלף בני אדם, כשמתוכם כ-2,000 חולים הלכו לעולמם.