מגמת הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות נמשכת; שיא נדבקים בארה"ב

שיעור החיוביים בארץ ממשיך לרדת ורושם את הנתון הנמוך ביותר השבוע - 2% • הממונה על בריאות הציבור: "פתיחת חנויות הרחוב עלולה להוביל לסגר שלישי" • בארה"ב אובחנו 108,000 נדבקים חדשים

זמן צפייה: 01:23

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול התגלו 754 נשאי קורונה חדשים, זאת לאחר שבוצעו יותר מ-39 אלף בדיקות. 2% מהבדיקות יצאו חיוביות - הנתון הנמוך ביותר מתחילת השבוע. ברקע הנתונים הללו הזהירה הבוקר ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הממונה על בריאות הציבור, כי "פתיחת חנויות הרחוב עלולה להוביל לסגר שלישי". את הדברים אמרה לאודי סגל וקרן מרציאנו בגל"צ.

עוד עולה מהנתונים כי עד כה אובחנו בישראל 317,665 מאומתים לקורונה, בעוד ש-305,553 החלימו ממנה. כעת, ישנם בארץ 9,406 חולים פעילים. 353 חולים במצב קשה, מהם 154 מונשמים. עד כה מתו מסיבוכי הנגיף 2,597 בני אדם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביידן מתקרב לניצחון – טראמפ דורש להפסיק את הספירה ב-3 מדינות

קבינט הקורונה אישר: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון

בלי עבודה, חסכונות – או עתיד: הצעירים שמשלמים את מחיר המשבר

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

על פי תמונת המצב הארצית, ירושלים היא העיר שבה התגלו הכי הרבה מאומתים חדשים במשך השבוע האחרון - 529 בני אדם. נכון לעכשיו, בבירה נמצאים 1,383 בני אדם חיוביים לנגיף, ושיעור החולים הפעילים בעיר ל-10,000 נפש עומד על 15. שנייה לה היא העיר תל אביב, בה אובחנו בשבוע האחרון 138 בני אדם כחיוביים לקורונה, וכיום חיים בה 393 חולים פעילים. במקום השלישי ניצבת העיר בני ברק, בה נתגלו רק 104 חולים בשבוע החולף, אך למרות מספר הנשאים הנמוך - כמות החולים הפעילים בה ל-10 אלפים איש זהה לירושלים.

הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות מגיע יממה לאחר שקבינט הקורונה אישר את פתיחת חנויות הרחוב החל מיום ראשון הקרוב, למעט בערים האדומות המובהקות, תחת הגבלה של ארבעה לקוחות בכל חנות – ובתנאי שכל המוכרים יעברו בדיקת קורונה. החלטת השרים באה בניגוד לעמדת משרד הבריאות, שביקש לדחות מעט את הפתיחה. בנוסף, הכריע הקבינט כי סטודנטים יוכלו לשוב ללמוד במוסדות האקדמיים, תחת כמה תנאים: עד 20 סטודנטים בקפסולה קבועה כולל מרצה קבוע, והלימודים יוכלו להתקיים רק בשטח פתוח.

שיאי נדבקים בארה"ב ובאוקראינה; הסגר באנגליה יחל הערב

בתוך כך, הקורונה ממשיכה לרשום שיאי התפשטות בעולם - כאשר ביממה האחרונה אובחנו למעלה מ-571 אלף בני אדם, ומספר המתים זינק לשיא מאז פרוץ המגפה והגיע ל-9,067 קורבנות. מספר מקרי הקורונה שנתגלו עד כה ברחבי העולם עומד על למעלה מ-48.4 מיליון בני אדם.

בראש טבלת המאומתים נמצאת ארצות הברית, בה נתגלו ביממה 108 אלף בני אדם - שיא נדבקים ביום אחד. בנוסף, 1,100 חולי קורונה מתו אתמול בארה"ב, ומספר החולים המאושפזים במדינה עומד על מעל 50 אלף איש, מדבור בעלייה של 64% מאז תחילת אוקטובר.

ביבשת אירופה, שם הגל השני מכה בעוצמה וכבר הוביל לסגרים נרחבים במספר מדינות, מדווחים על עלייה של 9,850 חולים באוקראינה - שיא נדבקים ביום אחד. כמו כן, גם בבלגיה נרשמה עלייה של 14,903 מאומתים חדשים, ונוספו 205 מתים נוספים.

בדיקות קורונה בגרמניה
בדיקות קורונה בגרמניה | צילום: רויטרס

במקביל להתפשטות הנגיף ביבשת, אנגליה תיכנס הערב לסגר שני שיימשך לפחות עד ה-2 בדצמבר. ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון, אמר אתמול כי כל עוד הציבור ישמור על הכללים אין שום סיבה שהסגר יימשך מעבר לכך. נוסף על כך, המשטרה הבריטית הזהירה מאכיפה קשוחה יותר של מי שיפרו את הגבלות הסגר השני, לעומת הסגר הראשון. זאת, ברקע דיווחים על מסיבות המוניות ולא חוקיות שנערכות במדינה.