פייזר: 100% הצלחה בניסוי חיסון הקורונה בנערים בני 15-12

השלב השלישי של הניסוי בקרב 2,260 מתבגרים הראה כי גופם פיתח כמות גדולה של נוגדנים בתגובה לחיסון - יותר מבני 16 ומעלה. משרד הבריאות: עם אישור ה-FDA נחל לחסן ילדים בארץ

זמן צפייה: 04:12

חברת פייזר-ביונטק פרסמה היום (רביעי) נתונים לפיהם התקבלו 100% הצלחה בניסוי חיסון הקורונה שפיתחו בקרב 2,260 נערים מתבגרים בני 12-15, בעוד שגופם פיתח כמות גדולה מאוד של נוגדנים בתגובה לחיסון - יותר מבני 16-25. כמו כן, מהחברה נמסר כי לא נמצאו סיכונים בטיחותיים בשימוש החיסון בקרב קבוצה זו. מייד לאחר פרסום הנתונים מטעם חברת התרופות, הודיע משרד הבריאות בישראל כי "עם אישור ה-FDA, נחל לחסן ילדים בארץ".

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר בתגובה: "אנו מתכננים להגיש את תוצאות השלב השלישי של הניסוי ל-FDA האמריקני לאישור שימוש חירום בשבועות הקרובים ולגופים רגולטוריים אחרים ברחבי העולם, בתקווה להתחיל לחסן קבוצת גילים זו לפני פתיחת שנת הלימודים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים בליכוד נגד ריבלין: "לא קובע את תוצאות הבחירות"

הערכה: נתניהו יבקש פטור מהגעה לדיון פתיחת שלב ההוכחות

בכירים בליכוד נגד ריבלין: "לא קובע את תוצאות הבחירות"

חיסון נגד קורונה לצעירה
חיסון נגד קורונה לצעירה | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבוע הודיעה פייזר כי החלה בשלב הראשון בניסוי לחיסון ילדים בני פחות מ-12 מפני קורונה. על פי הודעת החברה, תוצאות הניסוי הסופיות צפויות להגיע במחצית השנייה של 2021, כאשר החברה מקווה שיהיה אפשר לחסן כבר בתחילת השנה הבאה. גורמים רשמיים בחברה אמרו כי יתבצע מעקב רפואי למשך חצי שנה לארח קבלת מנת החיסון.

היום עדכנה ענקית התרופות כי היא כבר חיסנה את הילדים הראשונים כחלק ממחקר על בטיחות, סבילות ויעילות החיסון בקרב גילאי 6 חודשים עד 11 שנים. כמו כן, החיסון יינתן לילדים בשתי מנות בהפרש של 21 ימים. הילדים יתחלקו לפי שלוש קבוצות גיל: 6 חודשים עד שנתיים, 2-5 שכבר קיבלו את החיסון בשבוע שעבר ו-5 עד 11 שיקבלו את החיסון בשבוע הבא.