הירידה ממשיכה: 505 חולים קשים, מחצית מהנדבקים מתחת לגיל 18

משרד הבריאות עדכן כי 3,186 מאומתים חדשים התגלו אתמול ומקדם ההדבקה עומד כרגע על 0.74 בלבד. דיון בוועדה בנושא התו הירוק נדחה בשל ההחלטה כי משרד הבריאות יחליט על הגדרת מיהו מחלים

זמן צפייה: 03:21

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אמש התגלו 3,186 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה לאחר שנערכו כ-120 אלף בדיקות מהן 2.7% יצאו חיוביות. בסך הכול ישנם 37,553 מואמתים פעילם בארץ, מהם 505 במצב קשה ומתוכם 198 מונשמים.

כמחצית מהנדבקים החדשים הם מתחת לגיל 18 ורובם בגילאי 11 ומטה. כמו כן, נראה כי מוקדי התחלואה הגדולים הם עדיין בחברה הערבית כאשר 38% מכלל המאומתים החדשים הם מהמגזר. כ-3.6 מיליון בני אדם התחסנו המנה השלישית, 5.6 מיליון במנה השניה ו-6.1 מיליון במנה הראשונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסלה עתיקה: תא שירותים מימי בית ראשון התגלה בירושלים

עסקאות נשק וחיסולים לאור יום: כך עלו שוב ארגוני הפשע בישראל

במערכת הביטחון מודים: לא הושג מידע חדש על רון ארד

כמו כן, היום היה אמור להתקיים דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא התו הירוק. יו"ר הוועדה חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום החליטה לדחות את ההצבעה בשל החלטת הממשלה כי הגדרת מיהו מחלים תיקבע רק על ידי משרד הבריאות. רייטן מתחה ביקורת על ההחלטה: "מדוע ביקשתם לדרוס את הכנסת ואת תפקידה? הסמכות שלנו היא לפקח על עבודת הממשלה ואתם דורשים דיון מעכשיו לעכשיו כדי לאפשר באופן חריג את התקנות?".

בתגובה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס כי "ההגדרות לכך הן מקצועיות-רפואיות ומשתנות תדיר, זו לא החלטה של הממשלה. לדוגמה: מי נדרש להיות בבידוד אחרי מגע עם חולה מאומת". לכך ענתה רייטן: "אבל השלכה שלהן עלולה לפגוע בזכויות אזרחי המדינה. מדוע ההגדרות לא יובאו בפני הוועדה כדי שנשמע ונקיים דיון ציבורי? הפקעתם את תפקיד הכנסת מידיה".

פרופ' חגי לוין מההסתדרות הרפואית טען כי "השיקולים בבריאות הציבור צריכים להיות שיקולים רחבים. הגדרת מחלים זאת הגדרה שממנה נגזר התו הירוק ועוד החלטות. לדוגמה, מדוע מחייבים בני נוער במנה שלישית כשעדיין אין מספיק נתונים על כך?". ד"ר אלרעי פרייס טענה כי "בכל מקרה, גילאים 15-12 לא נדרשים כרגע לקבל בוסטר, אלא רק בעוד כחודשיים. עד אז, נוכל לשנות בהתאם לנתונים".