חרף הנחיית אדלשטיין: משרד הבריאות מצמצם הזכאות לבדיקת קורונה

ראש שירותי בריאות הציבור הודיעה שמעתה יחודדו הקריטריונים כך שמי שלא סובל מתסמינים יהיה זכאי להיבדק רק תחת תנאים מסוימים. זאת בניגוד לדברי שר הבריאות שאמר כי גם א-סימפטומטים ייבדקו

זמן צפייה: 02:45

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על חידוד הקריטריונים לביצוע בדיקות קורונה - באופן שיצמצם את הזכאות לביצוע בדיקה. זאת, חרף הצהרתו של שר הביראות יולי אדלשטיין - שכאשר נכנס לתפקידו הודיע כי יאפשר בדיקה גם למי שאינו סובל מתסמינים.

על פי הנחיות משרד הבריאות המעודכנות, יהיו זכאים להיבדק כלל בעלי התסמינים הקליניים (בהיעדר אבחנה חליפית היכולה להסביר אותם): חום 38 ומעלה או שיעול או קושי בנשימה או תסמין נשימתי חד אחר או שינוי/ אובדן חוש טעם או ריח (ללא נזלת כתסמין בודד).

עוד בחדשות 13:

18 ילדים בגן, יום בשבוע בביה"ס לכיתות גבוהות: כך תיפתח שנה"ל

1,573 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה – 195 במצב קשה

משרד הבריאות: נשא קורונה שהה במחאה הכלכלית בשבת בכיכר רבין

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מי שאינו סובל מתסמינים יוכל להיבדק רק במקרים הבאים: בני בית של חולה מאומת, עובר למוסד/מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון (כגון בית אבות או מוסד סיעודי), לפני פרוצדורות אלקטיביות, בדיקות מיוחדות באישור משרד הבריאות באוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה.

נוסף לכך יאושרו מקרים מיוחדים לשיקול דעתו של הרופא המטפל ו/או הקופה המבטחת, על פי הקצאה יומית של 5000 בדיקות: 2500 כללית, 1250 מכבי, 750 מאוחדת, 500 לאומית. מצבים נוספים שבהם יאושרו בדיקות: מקרים מיוחדים בהנחיית רופא המחוז של משרד הבריאות, מי שנמצא חיובי במסגרת סקר סרו-אפידמיולוגי ואינו ידוע כמחלים, לקיחת דגימה לחולה קורונה לצורך הגדרתו כמחלים, לקיחת דגימה חוזרת לאחר קבלת תוצאה של בדיקה פסולה. ובדיקות במסגרת "מגן אבות".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום ערכו אדלשטיין וסגנו ח"כ יואב קיש ביקור במתחם פיילוט לבדיקות במערכת חדשנית לזיהוי חולי הקורונה, שמאפשרת תשובה בתוך 15 דקות, במתחם "היבדק-וסע" בעיר לוד. בתוך כמה ימים יתקבלו תוצאות שיקבעו האם שיטת הבדיקה אמינה מספיק כדי להכניס אותה לשימוש. "בימים האחרונים חצינו את רף 30,000 בדיקות ביום, בין היתר הודות למעבדת מיי הריטג' שהכנסנו לפעולה", אמר אדלשטיין בביקור. "לקראת החורף חייבים להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות ולהקטין את משך הזמן עד קבלת התוצאה. אלה יסייעו לנו לקטוע את שרשרת ההדבקה. משרד הבריאות פועל ללא לאות לרכוש את הטכנולוגיות החדישות ביותר שיסייעו לנו במאבק בקורונה. הפיילוט שהתקיים היום הוא אחת הפעולות".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 1,573 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה. לראשונה זה חמישה ימים חלה ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות, כאשר אתמול בוצעו יותר מ-30 אלף בדיקות, אך שיעור הבדיקות היה 5.5%.

195 מהחולים במצב קשה, בהם 57 מונשמים. 125 במצב בינוני. עד כה נדבקו 42,813 ישראלים, מהם 22,704 נשאים פעילים. קרוב ל-20 אלף ישראלים החלימו. מניין המתים עלה ל-375. עוד עולה מהנתונים כי יותר מ-365 אזרחים נמצאים בבידוד.