קבינט הקורונה אישר: שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר

כשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים במגזר הכללי, ולאחר דיונים רבים בנושא, החליטו בקבינט לפתוח את השנה על פי מתווה משרד החינוך. גם המתווה לאומן אושר: בדיקת קורונה לנוסעים ובידוד לשבים

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי | צילום: רויטרס

קבינט הקורונה אישר הלילה (שני) את המתווה לפתיחת שנת הלימודים. שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, תלמידים יחוסנו בבתי הספר בכפוף לאישור הורים, ואושר גם מתווה הערים האדומות, לפיו בכיתה בה פחות מ-70% מהתלמידים מחוסנים, הלימודים יעברו ללמידה מקוונת.

מתווה הערים האדומות כולל רק את כיתות ח'-יב' ובמסגרתו, כאמור, לימודים פרונטליים בערים אדומות יהיו רק בכיתות בהן מעל 70% מהתלמידים מחוסנים, מחליצים או בעלי תוצאות בדיקה סרולוגית חיובית, המצביעה על הימצאות נוגדנים בדם, ואשר כלל התלמידים במערכת החינוך יכולים להיבדק בה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הירי בלוחם מג"ב – המשטרה נגד צה"ל: "עיקמו את הנהלים"

"תגיד שהוא נסע לבד": כך הושתק מקרה הטביעה של הנער בנחל פרת

שבעה בתי חולים ציבוריים: ממחר לא נקבל חולי קורונה חדשים

יפעת שאשא ביטון ויפה בן דוד
יפעת שאשא ביטון ויפה בן דוד

לאחר דיונים רבים בנושא, והתנגדות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הוחלט כי תלמידי מערכת החינוך, מעל גיל 12, כן יתחסנו בשטח בית הספר, בכפוף לאישור הורים. בנוסף הוחלט כי ביום הראשון ללימודים כל תלמיד יידרש להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית.

כמו כן, מתווה התו הירוק יחול גם על צוותי ההוראה בגני ילדים ובבתי הספר, וכן על הצוותים המטפלים במערכת הבריאות. במערכת החינוך יש כ-30 אלף עובדי הוראה שאינם חמוסנים או מחלימים והם יידרשו להציג בדיקה שלילית, לפי מתווה התו הירוק, כדי להגיע לעבודה.

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרפ' צחי גרוסמן מסר הבוקר כי "הקבינט הוכיח בהחלטתו הלילה שהוא מגן על ילדי ישראל. רק פתיחת שנת הלימודים כסדרה בכל הרמות והשכבות תציל את ילדי ישראל מנזקים נפשיים, חברתיים ובריאותיים, שהם חמורים לא פחות מהקורונה".

בתוך כך, הקבינט אישר גם את מתווה הנוסעים לאומן, לקראת חגי תשרי. במסגרת המתווה, כל הטסים לאוקראינה יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה. השבים לארץ יידרשו גם הם להראות בדיקה שלילית ולמלא טופס הצהרה כי שהו בבידוד ב-24 השעות לפני הטיסה לארץ.

עם הנחיתה בנתב"ג יעשו השבים לארץ בדיקה נוספת, ולאחר מכן ייכנסו לבידוד של 14 יום, או שבעה ימים בהצגת שתי בדיקות קורונה שליליות.