לאחר שביה"ס נסגר בשל מורה שנדבקה: שני תלמידים אובחנו בקורונה

השניים, אחים שלומדים בבית הספר נבון שברחובות, נכנסו לבידוד ביום שישי לאחר שבאו במגע עם מורה שנמצאה חיובית לנגיף • מניין מקרי המוות מקורונה עלה ל-278, מספר החולים הפעילים - 2,946

זמן צפייה: 00:25

שני אחים הלומדים בבית הספר "נבון" שברחובות אובחנו הערב (שלישי) בקורונה - לאחר שבית הספר נסגר בעקבות מורה שנדבקה בנגיף. השניים הוכנסו לבידוד ביום שישי האחרון, ונמצאו חיוביים בעקבות בדיקות שנעשו לתלמידים ולאנשי הצוות שבבידוד. מהעירייה נמסר כי לבקשתה יבוצעו בדיקות בהקדם האפשרי לבני המשפחה של התלמידים.

"נעשה כל שלאל ידינו על מנת למנוע תחלואה נוספת", מסר ראש העיר, רחמים מלול. "פעלנו והתעקשנו על ביצוע בדיקות לתלמידים, ומתברר שצדקנו בדבר הצורך בקיומן. סכנת התפרצות מרחפת מעל התלמידים בישראל אם הממשלה לא תנקוט באמצעי זהירות נוספים. זהו רק בית ספר אחד מיני רבים בישראל אך ברור כי מסיכות ואלכוג'ל לא מנעו את התחלואה במקרה זה. אנו דורשים כי משרד החינוך ומשרד הבריאות ייקחו אחריות על הפעלה אחראית ובטוחה של מערכת החינוך בישראל".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מאז הבוקר אובחנו תשעה נדבקים חדשים בקורונה - 16 ביממה האחרונה. בסך הכול אובחנו 16,659 נדבקים. מניין מקרי המוות עלה ל-278, ומספר החולים הפעילים ירד ל-2,946. 50 חולים במצב קשה, ו-38 מונשמים. 13,435 החלימו עד כה.

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

בד בבד, שר החינוך יואב גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "החלטתי כי כל גני הילדים ובתי הספר ייפתחו החל ממחר בשעה 07:30. בסיור שערכתי הבוקר, מצאתי כי צוואר הבקבוק הנוצר מפתיחה בשעה 07:55, מהווה מפגע בריאותי ותחבורתי ומקשה על ההורים והצוות החינוכי. אמשיך לפעול כדי להחזיר את המערכת לשגרה בהקדם האפשרי".

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

אתמול מסרה עיריית רחובות כי אשת צוות חינוכי נוספת מבית הספר אובחנה נשאית הנגיף. 35 תלמידיה ייכנסו לבידוד עד 28.5. זאת, נוסף לסגל המוסד החינוכי שכבר נמצא בבידוד, וכן שתי הכיתות שאותן לימדה החולה הראשונה. העירייה כאמור מימנה בדיקות קורונה לכל מי שבא במגע עם המורות.

כאמור, ביום שישי התגלה כי אשת צוות חינוכי מבית הספר נבון נדבקה בקורונה. לאחר בדיקה התברר כי היא באה במגע עם שתי כיתות של ילדים, המונות 52 ילדים, וכן באה במגע עם מורים ועובדים. במקביל, אירע מקרה נוסף בבית ספר לחינוך מיוחד בתל אביב שם נדבקה סייעת ושישה תלמידים נאלצו להיכנס לבידוד.