אדלשטיין הנחה: הבידוד יקוצר ל-12 יום - לתקופת ניסיון

לאחר התייעצות עם אנשי משרד הבריאות, הורה השר על פיילוט שיימשך עד סוף דצמבר לקיצור תקופת הבידוד ביומיים. בימים הקרובים יגובש מתווה מדויק. "המטרה - מקסימום חופש במינימום סיכון"

זמן צפייה: 01:02

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הורה הערב (ראשון) על פיילוט לקיצור ימי הבידוד, מ-14 ל-12 ימים. אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. תקופת הניסיון של הבידוד המקוצר תתקיים עד 31 בדצמבר.

אדלשטיין התייחס להחלטה: "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל-12 ימים. המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסיבות טבע וחתונות המוניות: הפרות ההנחיות שנצפו בסוף השבוע

בניגוד להנחיות: רשת מרכזי ביג תפתח ממחר את המרכזים המסחריים

קבינט הקורונה ידון בהעלאת סכום הקנסות; יהדות התורה תתנגד

יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הגיב אדלשטיין לדברי שר האוצר ישראל כ"ץ, והמשיך להתנגד לפתיחה מוקדמת של המסחר. "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי", אמר.

"אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת - לא רק בהצהרות", הוסיף. "יחד עם זאת לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל לגזר דין מוות לעסקים רבים. עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו".

זאת, בתגובה לדברי כ"ץ, שכתב בפוסט בפייסבוק. "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי", ואף האשים כי התעקשות זו "מובילה לאנרכיה והעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה", כלשונו. "את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים", סיכם.