חשש במשרד הבריאות: המומחים יורתעו מאיומי מתנגדי החיסונים

ברקע ההחלטה לשדר את הדיון על חיסוני הילדים לציבור הרחב, במשרד חוששים כי ההסתה ברשתות תגבר על דעתם המקצועית של המומחים. בהמשך לכך, בכירי המשרד יקבלו החלטה בימים הקרובים

זמן צפייה: 05:58

במשרד הבריאות הביעו הערב (חמישי) חשש מהאפשרות שמומחי הקורונה יורתעו מאיומי מתנגדי החיסונים ברשתות החברתיות, וכי ההסתה בהם תגבר על דעתם המקצועית עקב תשומת הלב הרבה שמופנית כלפיהם. בהמשך לכך, בכירי משרד הבריאות יקבלו החלטות בנושא בימים הקרובים.

בתוך כך, שבוע הבא יתקיים החלק השני של הדיון בחיסון הילדים, ובסופו המומחים יצביעו אם לאשר אותו או לא. כאמור, בהמשך לחשש של משרד הבריאות, טרם ברור אם הדיון ישודר כמו קודמו באופן פומבי.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

נציגת פייזר שהשתתפה בדיון טענה כי בחברה מבצעים הערכה מחדש של המרווח בין המנה הראשונה והשנייה בחיסון נגד הקורונה לילדים, ונבחנת האפשרות לתת את מנות החיסון בהפרש של חודשיים. כמו כן, נבחנת האפשרות להקטין את מינון החיסון לצורך הקניית יעילות גבוהה יותר במינון נמוך. זאת ועוד, חיסוני הילדים צפויים להגיע בין אמצע החודש לסופו.

במהלך דיון מצולם שתהקיים היום בהשתתפות הצוות לטיפול במגפות לצד נציגים מחברת פייזר בנושא חיסונים לילדים, הצייבור שאל את המומחים מגוון שאלות הנוגעות לעניין, כאשר בין היתר נשאל מדועיש לחסן ילדים נוכח מגמת הירידה בתחלואה: "ברמה העולמית אין ירידה, אלא היא רק בישראל", השיב פרופ' דגן. "ווריאנטים חדשים שנוצרים במקומות בעולם בהם יש תחלואה גבוהה והם עשויים להגיע לישראל ולאיים על הלא מחוסנים באוכלוסייה".

בשאלה נוספת שהופנתה לפרופ' דגן, הוא נשאל לגבי סיכוי לתופעות לוואי לתווך ארוך כתוצאה מהחיוסן נגד הקורונה לילדים: "זו שאלה שנכונה לגבי כל חיסון, לאו דווקא לחיסון נגד הקורונה. אף פעם אין דרך לדעת בוודאות מה יהיה בעתיד, אבל אפשר לבחון את מה שאנחנו כן יודעים, וזה שהחיסון בטוח לטווח ארוך". עוד הוסיף לומר המומחה: "החיסון נקי מאוד ומתפרק במהירות בגוף. תופעות הלוואי ידועות והתגובה החיסונית שהוא מעורר מוכרת. רואים גם שאין הבדלים בתופעות לוואי בין הגילים".