פרסום ראשון: בתי הסוהר ייסגרו לחלוטין - ללא חופשות וביקורים

לאחר דיונים הוחלט שלא תתאפשר כניסה למתקני הכליאה ויציאה מהם - באופן גורף. מלאים גדולים של מזון וציוד חיוני יסופקו למתקנים • שגריר ישראל בגרמניה אובחן בנגיף - השגרירות נסגרה

זמן צפייה: 01:26

פרסום ראשון: בעקבות דיונים במשרד לביטחון הפנים ובשירות בתי הסוהר הוחלט הערב (שלישי) על סגירה מוחלטת של בתי הסוהר - כך שלא תתאפשר כניסה ויציאה אליהם ומהם. המשמעות היא שלא יתאפשרו כלל ביקורים, חופשות או מפגשים עם עורכי דין.

לשם כך, יצויידו מתקני הכליאה השונים באספקה נרחבת של מזון, חומרי ניקוי וחיטוי וציוד חיוני - מתוך הבנה כי האסירים צפויים לשהות במקום למשך תקופה ארוכה. עד כה טרם אותרו חולי קורונה בבתי הסוהר, והמאמץ הוא לשמר את המצב הזה - מכיוון שאם תהיה הידבקות, הנגיף יתפשט במהירות רבה.

עוד בחדשות 13:

התחב"צ מפסיקה לפעול בערב ובסופ"ש; אין לצאת לים, לקניון ולטבע

זינוק חד במספר המובטלים בישראל: כ-100 אלף מתחילת מארס

בגלל הקורונה: אליפות אירופה בכדורגל נדחתה ל-2021

בית סוהר בישראל
בית סוהר בישראל | צילום: משרד מבקר המדינה

בתוך כך, שגריר ישראל בגרמניה ג׳רמי יששכרוף, והציר בשגרירות אהרון שגיא, אובחנו בנגיף הקורונה בבדיקה שערכו אתמול. השניים מרגישים טוב ונמצאים בבתיהם. שגרירות ישראל בברלין נסגרה, וצוות השגרירות עבר לבידוד ביתי. השניים נבדקו לאחר שהשתתפו בפגישה עם חבר פרלמנט גרמני שפורסם כי אובחן בנגיף.

בד בבד, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו מסר לחדשות 13 כי החל מיוםראשון יבוטלו כל הניתוחים האלקטיביים בבתי החולים.

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד סיפר לחדשות 13: "אנחנו עובדים על לנסות להגדיל לקראת חג הפסח את מענק האבטלה בכמה מאות שקלים לכל העובדים שיצאו לחל"ת או שפוטרו".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1703201912' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ljhppj9n' duration='480'']

גרמי יששכרוף שגריר ישראל בגרמניה
ג'רמי יששכרוף שגריר ישראל בגרמניה

מוקדם יותר היום פרסם שירות התעסוקה נתונים, מהם עולה כי מתחילת מארס ועד היום נרשמו כ-100 אלף דורשי עבודה. יותר משליש מהם - 36 אלף מובטלים - נרשמו רק היום. מדובר בחריגה מכל ההערכות, לאחר שבתחילת השבוע העריכו כי עד סוף השבוע הנוכחי יהיו 80-60 אלף מובטלים.

מתחילת החודש, סיבת הרישום המרכזית הייתה יציאה לחופשה ללא תשלום (70%) ואחריה פיטורים (20%). בשל העומס הרב, תוכר הזכאות של מי שיירשמו עד לתאריך 26.3, כאילו נרשמו ב-15.3. דורשי עבודה יכולים להירשם מהבית באתר שירות התעסוקה ולהבטיח את זכויותיהם – החל מיום הפיטורים / יציאה לחופשה ללא תשלום.

בד בבד, משרד הבריאות הודיע כי הוא מרחיב את האיסור על השהייה מחוץ לבתים. במסגרת ההנחיות החדשות שהוציא המשרד נקבע כי אין לצאת מהבית לפארקים, לים או לבריכה ואין להסתובב בקניונים.

משרד התחבורה הודיע כי פעילות התחבורה הציבורית תופסק בשעות הערב וכן בסופי שבוע. במהלך היום תופעל התחב״צ רק ליעדים המהווים מרכזי תעסוקה חיוניים. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳, המליץ: ״הימנעו מנסיעה בתחבורה הציבורית״. בתל אביב-יפו ובגבעתיים אף הופסקה אכיפת דוחות החנייה.