4,674 מאומתים חדשים אובחנו אתמול - 10.5% מהבדיקות חיוביות

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נמשכת מגמת הירידה ההדרגתית בנתוני התחלואה, לאחר שבוצעו אתמול כ-61 אלף בדיקות. 855 מהחולים במצב קשה - מהם 223 מונשמים, ומניין מקרי המוות עלה ל-1,803

זמן צפייה: 00:53

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי) עולה כי נמשכת מגמת הירידה ההדרגתית בנתוני התחלואה בקורונה בישראל, לאחר שאתמול אובחנו 4,674 מאומתים חדשים ו-10.5% מהנבדקים קיבלו תוצאה חיובית. זאת לאחר שבוצעו כ-61 אלף בדיקות.

עוד עדכן משרד הבריאות כי מניין מקרי המוות עלה ל-1,803. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 855, מהם 223 מונשמים, ו-298 מהחולים מוגדרים במצב בינוני. 1,612 מטופלים בבתי החולים.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שהמגפה נבלמת"

גמזו: יש ירידה בתחלואה באזורים רבים – הסגר אפקטיבי

הממשלה אישרה: מצב החירום שמגביל מחאות לק"מ מהבית יוארך בשבוע

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

אתמול התייחס נתניהו לנתוני התחלואה שנצפו בימים האחרונים והצהיר כי "יש לנו סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שאנחנו בולמים את המגפה, אבל זה מוקדם מדי להגיד את זה". את הדברים אמר בבית האבות "נווה הורים" שבירושלים. מאוחר יותר, נתניהו עבר בדיקת קורונה, ויצא שלילי.

"אנחנו נצא בצורה מדורגת ואחראית מהסגר ולא ניכנע לשום לחצים פופוליסטיים בעניין הזה", הוסיף נתניהו. "כל המומחים בלי יוצא מן הכלל אמרו - תחכו לפחות עוד שבוע, כך אנחנו עושים. כל אירופה עכשיו דוהרת אל הסגר השני, אם נפעל נכון אנחנו נצא מהסגר השני במצב טוב יותר בשעה שכל אירופה נכנסת אליו".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר באותו יום, ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו התייחס לסגר ולהשפעותיו בתדרוך השבועי שלו. לדבריו, בזכות ההגבלות ניתן לראות צמצום בהיקף התחלואה. עם זאת, גמזו הוסיף כי שחרור הסגר עלול לכלול סגירת מוקדים בהם ישנה התפרצות של המחלה.

נוסף על כך, ממונה הקורונה התייחס גם למקרים הרבים בהם פוליטיקאים מפרים את ההנחיות, ומתח עליהם ביקורת: "כל אדם שבחר להיות איש ציבור, צריך לדעת שהכללים שחלים על הכלל - חלים עליו כפל כפליים. הפרת ההנחיות על ידי אנשי ציבור סודקת את אמון החברה".