1,039 נדבקים אובחנו אתמול - נערכו כ-12 אלף בדיקות בלבד

משרד הבריאות עדכן כי 317 חולים במצב קשה, מהם 104 מונשמים. מגמת עלייה נרשמה בשיעור הבדיקות החיוביות, שעומד על 9.2% • ביממה האחרונה - פי שלושה מובטלים חדשים לעומת חוזרים לעבודה

זמן צפייה: 01:11

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 1,039 נדבקים חדשים בקורונה - וכן כי בוצעו במהלך היום 12,119 בדיקות בלבד. שיעור הבדיקות החיוביות אתמול עומד על 9.2%. ישנם 35,079 חולים פעילים כעת, 317 במצב קשה ומהם 104 מונשמים. מניין מקרי המוות עומד על 473.

ממשרד החינוך נמסר כי מספר החולים במערכת החינוך הכולל עומד על 2,576 תלמידים ועובדי הוראה. 16,487 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים כעת בבידוד מניעתי.

בתוך כך, בהנחיית בתי החולים בירושלים, מד"א לא פינו חולי קורונה או חשודים ככאלה לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, בגלל תפוסה מלאה במחלקות הקורונה (אלא במקרים דחופים). מבית החולים הדסה נמסר: "הבוקר, עקב עומס נקודתי בחדר המיון בהדסה עין כרם, שיצר צוואר בקבוק בטיפול בחולים הנהלת הדסה עין כרם ביקשה ממד"א לווסת חולים הזקוקים לאשפוז לבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר התייצבות המיון הודיע מנהל הדסה עין כרם למד"א כי ניתן להמשיך ולפנות חולים להדסה עין כרם".

עוד בחדשות 13:

מפגיני הדגלים השחורים נגד אוחנה: "נחשפה המזימה לסיכול המחאה"

בשיא המשבר: החשב הכללי במשרד האוצר התפטר מתפקידו

המתח בין ארה"ב לסין מחריף: האמריקנים פינו קונסוליה בסצ'ואן

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

בד בבד, שירות התעסוקה עדכן כי ביממה האחרונה התקבלו 1,010 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד נרשם מספר דורשי עבודה חדשים הגבוה פי כשלושה - 2,904. כיום רשומים בשירות התעסוקה 870,348 דורשי עבודה, מהם 577,506 בחל"ת. שיעור האבטלה הוא 21.4%.

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 מתווה בנק ישראל לצמצום גל הפיטורים ההולך ומתרחב במשק הישראלי בעקבות משבר הקורונה. לפי התוכנית שהגו, תבוטל חובת ההפרשות של מעביד לפנסיה עבור 7,000 השקלים הראשונים שמרוויח העובד. המשמעות היא שעובדים, חלקם הגדול בשכר נמוך, יפסיקו לקבל עד סוף המשבר תשלומים לפנסיה. הכוונה היא לעצור את גל הפיטורים ההולך ומתרחב באמצעות הורדה בעלויות ההעסקה של חברות, בהנחה שככל שעובדים יהיו יותר זולים - המעסיקים יימנעו מלפטר אותם בהיקפים נרחבים.

המתווה מעורר שתי בעיות. ראשית, פגיעה משמעותית בשכר לטווח ארוך לאנשים שלא בהכרח אמידים, וכן חשש מיצירת תקדים – ומכך שבהמשך יוחלט לוותר גם על ימי חופשה, דמי הבראה ומרכיבים נוספים. רעיון נוסף שעלה הוא לשלם מענקים בשיטת הגזר למעסיקים שיחליטו להשאיר את עובדיהם לזמן ארוך.

שר הכלכלה עמיר פרץ התייחס להצעת בנק ישראל: "לכל רעיון שנועד לפגוע בתנאי העובדים החלשים אין מקום במדינת ישראל בכלל, ובוודאי בימי קורונה. דווקא בימים אלה, צריך להשקיע בהשבחת כוח העבודה ובבניית מקומות עבודה עם שכר גבוה, ומי שרוצה לעודד תעסוקה ולצמצם אבטלה, יש לאמץ את הצעתי להחיל את המודל הגרמני בישראל".