מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-13,491 - ירידה במספר המונשמים

משרד הבריאות עדכן כי 146 מהחולים במצב קשה - ירידה של 11% ביממה האחרונה, ו-109 מחוברים למכונות הנשמה. מניין מקרי המוות עומד על 172, ו-3,754 בני אדם החלימו

זמן צפייה: 02:20

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי 13,491 בני אדם נדבקו עד כה בקורונה בישראל. מתוכם 146 במצב קשה - ירידה של 11% ביממה האחרונה, ו-109 מונשמים - ירידה של 3.6% ביממה האחרונה. מניין מקרי המוות עומד על 172.

142 מהחולים במצב בינוני ו-9,277 במצב קל. 571 מאושפזים בבתי חולים, 6,745 מטופלים בבית, 2,055 בבתי מלון ולגבי 194 טרם התקבלה החלטה בדבר מסגרת טיפולית. 3,754 בני אדם החלימו.

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

ברקע שורת ההקלות שאושרה הבוקר לקראת יציאה מהסגר, בכירים במערכת הבריאות מביעים ביקורת על כך שבמהלך חודש ההסגר לא הוקמו המערכים הנדרשים, שתכליתם למנוע התפרצות נוספת. לטענתם, אי אפשר יהיה לנטר ולמנוע התפרצות כשאין אפשרות לסקור כל מקרה הדבקה כראוי, ולאתר תחלואה לפני שזו תגיע לבתי החולים. ברגע שיהיה שחרור בהגבלות המשמעות היא שתהיה התפרצות כלשהי, ואפשר רק לקוות שהיא תהיה יותר מצומצמת. ללא אותם מערכים נדרשים - יהיה קשה לחזור לשגרה.

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה הלילית שנערכה אמש בדבר שורת ההקלות על ההסגר, הזהיר השר זאב אלקין כי הצעדים שעליה החליטה הממשלה – במיוחד פתיחת שוק העבודה - עלולים להביא תוך 4-3 שבועות להתפרצות מחודשת שתחייב חזרה להסגר – אולי אפילו הסגר מלא וחמור יותר מזה שהיה עד כה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שרים שהשתתפו בישיבה ציינו כי ראש הממשלה נתניהו השיב לאלקין כי הוא מסכים שקיים תרחיש של התפרצות מחודשת, שיחייב את החזרת ההסגר, בסבירות לא מבוטלת. נתניהו אמר לאלקין ולשרים: "אתה צודק. זה יהיה ניסוי וטעייה. נצטרך לבדוק את עצמנו כל הזמן".