מניין המתים מקורונה עלה ל-34; מספר החולים קפץ ל-6,857

קשישה בת 98, דיירת "מגדל נופים" שבירושלים, הלכה לעולמה בבית החולים הדסה עין כרם. משרד הבריאות עדכן כי 108 מהנדבקים במצב קשה • שיעור האבטלה עומד על 24.9%

זמן צפייה: 02:01

קשישה בת 98, דיירת בית האבות "מגדל נופים" שבירושלים, הלכה לעולמה הערב (חמישי) בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שנדבקה בקורונה וסבלה ממחלות רקע שונות. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל-34.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מניין המאובחנים בישראל עלה ל-6,857. 108 מהנדבקים במצב קשה, 126 מהמאושפזים במצב בינוני, ו-338 החלימו.

מוקדם יותר הערב פרסם שירות התעסוקה כי 1,036,586 ישראלים, שהם 24.9% מכוח העבודה, מובטלים. ביומיים הראשונים של חודש אפריל נרשמו 38,321 דורשי עבודה, יותר מאשר בחודשים ינואר ובפברואר, בהם נרשמו 23,063 ו-25,456 בהתאמה. מאז החל המשבר בתחילת מארס, 879,372 נרשמו לדמי אבטלה – 89.2% מהם בחל"ת, 6.6% פוטרו.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בישיבת המשלה הערב יאושרו תקנות חירום שיאפשרו להוציא חולי קורונה מבתיהם והעברתם בכפיה למתקני בידוד של המדינה בהוראת רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים. ההעברה למתקן בידוד מטעם המדינה תהיה רק אם רופא יקבע כי אותו אדם לא יכול להיות בבידוד בביתו או במקום אחר.

תקנות אלה נועדו בין השאר כדי לטפל בבעיה המרכזית בבני ברק - חוסר היכולת לבודד חולים בבתים קטנים עם צפיפות רבה של דיירים. לפי תקנות החירום ניתן יהיה לערער על החלטת הרופא המחוזי.

חיילי צה''ל בפעילות בקרב האוכלוסייה האזרחית בזמן מגפת הקורונה | צילום: דובר צה''ל

התקנות קובעות גם כי כל אדם שחוזר מחו"ל ישהה במתקן בידוד מטעם המדינה אלא אם כן הוכיח כי יש לו אפשרות לבידוד בביתו או במקום אחר. חוזר מחו"ל ישהה במתקן בידוד מטעם המדינה למשך עשרה ימים ואת שאר ארבעת הימים ישהה בבידוד בית. לפי התקנות שיאושרו בממשלה - אם חוזר מחו"ל או אדם אחר שהורו לו לעבור לבידוד במתקן מטעם המדינה יסרב, תהיה סמכות למשטרה להכניס אותו למתקן כזה בכפייה.

בתוך כך, שרי הפנים והביטחון, אריה דרעי ונפתלי בנט, גיבשו מתווה לטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר בני ברק, לאור המשך התפשטות הנגיף בעיר, לפיו אוכלוסיית הקשישים (גיל 80 ומעלה) בעיר תועבר לבידוד במלוניות שיופעלו על ידי פיקוד העורף. מדובר על 4,500 אנשים, שימופו על ידי משרד הפנים והרשות המקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-75 מיליון שקלים, שיועברו למשרד הביטחון ממשרד האוצר.