מנכ"ל משרד הבריאות: "חושבים על הגבלות - משתדלים להימנע מסגר"

פרופ' לוי טען כי הממשלה מנסה לפגוע כמה שפחות בכלכלה, אך נוכח התחלואה כנראה שלא יהיה מנוס מלהכריז בקרוב על הגבלות חדשות. מחר בבוקר יוסר הסגר מעל ביתר עילית

זמן צפייה: 06:17

מגפת הקורונה: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התראיין הערב (שלישי) לחדשות 13, וסיפר כיצד מנסה הממשלה להימנע מסגר מלא, טען כי אין צורך להעביר את ניהול המשבר לידי מערכת הביטחון, והסביר מדוע הפגישה שהתקיימה היום בין ראש הממשלה לבין קודמו בתפקיד לא מהווה עליו איום.

"ממשלת ישראל וכולנו משתדלים לא להגיע לסגר מלא אלא לבצע כל פעילות שניתן על מנת למנוע התקהלות", אמר לוי, "אנחנו מנסים לפגוע כמה שפחות בכלכלה - זה קשה". הגל הנוכחי, הסביר, "גובה הרבה מבודדים, חולים קשים וגם מונשמים, כך שאנחנו צריכים להתנהג בהתאם בהיבט של התגוננות אישית ובאמצעים שלא יביאו אותנו בסופו של דבר לסגר כללי".

בתוך כך, גורמים במשרד הבריאות אמרו מוקדם יותר הערב כי אם מצב התחלואה החמור יימשך - ישראל תלך לסגר מלא בתוך כמה ימים. בישראל, לא רק מניין הנדבקים ממשיך לזנק אלא גם המדדים - כלומר חלה עלייה במספר החולים הקשים וכן במספר החולים שזקוקים לאשפוז בבתי החולים. הגורמים במשרד הבריאות טענו כי הם לא רואים שיחול שיפור או שתירשם ירידה כזו או אחרת במניים החולים, כך שלהערכתם - כבר בסוף השבוע הקרוב יוחלט שישראל תיכנס לסגר מלא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תינוקת בת 5 חודשים נפלה מקומה שנייה בבניין מגורים – מצבה קשה

"פריצת דרך לנטרול פעילות הקורונה": האם נמצאה תרופה לנגיף?

"המדינה שלנו ולא של נתניהו": כ-2,000 מפגינים מול מעון רה"מ

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: לע''מ

בתוך כך, הודיע לוי לראש עיריית ביתר עילית על ביטול הסגר בעיר החל ממחר בבוקר. "ראש העיר הודה לפרופ׳ לוי והודיע כי ימשיך לפעול ללא לאות כדי לשמור על ההנחיות בעיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, להמשיך בפינוי החולים מן העיר ולהביא להורדת התחלואה בעיר", נמסר מהעייריה.

במקביל, היום התקיימה פגישה בין בכירי מערכת הביטחון בנוכחות שר הביטחון בני גנץ ואלוף פיקוד העורף, שם טענו הצדדים כי אם ניהול המשבר יעבור לצה"ל ולמערכת הביטחון - ניתן יהיה למנוע סגר נוסף. בצה"ל חשים כי אין ניהול של המשבר ואין מי שתפס על כך פיקוד. "אני ער לכל הדיבורים על להעביר את השליטה", אמר לוי, "אבל אנחנו עובדים יחד עם פיקוד העורף. קיים מישלט שעובד, עושה בדיקות ומנטר".

אחת מההצעות שהועלו בפגישה של מערכת הביטחון הייתה להורות על סגרים רק בסופי השבוע - זאת משום שגם כך בימים אלה, רוב בתי העסק סגורים, ולכן סגר חלקי יפגע פחות בכלכלה. בדיון, שר הביטחון הורה למפקדי המחוזות של פיקוד העורף להיערך לאירוע קורונה שיימשך עד דצמבר 2021.

בני גנץ, בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

עוד באותו הנושא, היום התקיימה פגישה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוכחות מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב. גורמים טענו כי הפגישה הזו מהווה מעין אי אמון של ראש הממשלה בפרופסור לוי - שמצידו מכחיש את הטענות. "נתניהו הקים מטה עם אנשים רבים בתחומי הרפואה, הכלכלה ועוד. התנכנסנו כולנו היום לכמה שעות - ובר סימן טוב הוא אחד מהאנשים האלה. להקים גוף כזה זה לגיטימי ולא דוחק אותי".

בפגישה אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא מתנגד לסגרים מקומיים, ואם כבר להכריז על סגר - אז כללי. אדלשטייו דרש תוספת תקציב לבתי החולים שנמצאים בגירעון עמוק, וכן תוספת של צוותים רפואיים משום שלא פחות משלושת אלפים רופאים ואחיות נמצאים כעת בבידוד.