זעקת מנהלי בתי החולים: "אנחנו בכאוס - המחלקות בקריסה"

מערכת הבריאות מתמודדת בימים אלה עם מחסור חמור בכוח אדם, עומס של מטופלים ושחיקה כללית. הצוותים הרפואיים מתריעים מפני משבר חריף שיגיע בחורף הקרוב, ומודים: "אנחנו נכשלים במתן השירות"

זמן צפייה: 06:07

צפיפות בחדרים, מחסור בצוותי רפואה ושחיקה כללית: לא מדובר בתרחישי אימה, אלא בשגרת היום-יום של לא מעט מחלקות בבתי החולים בישראל. "אנחנו בכאוס", הודה פרופ' עופר מרין, מנהל המרכז הרפואי שערי צדק. "המחלקות מלאות לחלוטין ואין לנו צוותים. ביטלנו ניתוחים אתמול, חולים שהגיעו - שלחנו אותם הביתה. זה בושה וחרפה. שלחנו אותם הביתה בגלל שההתאוששות מלאה, בגלל שהטיפול הנמרץ מלא".

זעקתם של מנהלי בתי החולים נשמעה היום גם בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. "אנחנו מאוד נכשלים, גם במתן שירות רגיל לחולים לא בקורונה וגם, לדאבוני הרב, גם במתן השירות לקורונה", הודה פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי הדסה.

עוד בחדשות 13:

קבינט הקורונה התכנס – החלטה על מגבלות חדשות תתקבל ביום רביעי

אחרי שנדבק: חולה מאומת הצליח לצאת מהארץ – וטס לאוקראינה

נתניהו: "המשמעות של תקציב דו שנתי – קיצוצים וגזירות כלכליות"

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

מערכת הבריאות, שסובלת כבר שנים רבות מאי-תקינה, מתמודדת בימים האחרונים גם עם חסרונם של 816 אנשי צוות רפואי שנדבקו בקורונה, ויותר מ-3,000 שנמצאים בבידוד בבתיהם. "לצערנו, כשיש הרבה מאוד מטופלים וצוות שהוא מצומצם, היכולת שלנו לטפל בכל המטופלים בזמן אמת, להשאיר אותם לבירורים ארוכים, נפגעת, למרות מאמצים כבירים של הצוות לכפר על החסרים על ידי עבודה יותר אינטנסיבית ויותר עמוסה", הסבירה ד"ר חגית יונת, מנהלת מחלקה פנימית א' בבית החולים שיבא.

פרופ' אהוד גרוסמן, מנהל האגף הפנימי בבית החולים שיבא, הודה: "אנחנו לא ממש ערוכים לחורף. כל חורף הוא קשה מאוד מראש, והשנה הוא כנראה יהיה קשה יותר. אנחנו מנסים להתארגן, אבל אין לנו מספיק כוח אדם". עוד הוסיף: "המחלקות כרגע בקריסה. בשלוש מחלקות יש צוותים בבידוד והן בעומס יתר. אין לנו רזרבה של כוח אדם. במקרה הטוב חולים מתאשפזים במסדרון, חולים קשים יכולים גם להמתין שעות רבות בחדר מיון כדי שתהיה להם מיטה. אני שנים רבות רופא - ולא ראיתי מצב כזה בבתי החולים בישראל".