"זה עומד להיות מאוד קשה": מחלקות הקורונה על סף קריסה

המיטות תפוסות, החדרים מלאים וצוותי הרפואה עובדים מסביב לשעון ובתנאים מוגבלים. עם בוא הגל השני של המגפה, מחלקות הקורונה שבו והתמלאו, וכל זאת - עוד לפני החורף. "נמצאים בתפוסה כוללת"

זמן צפייה: 02:42

לפני כחודשיים, בזו אחר זו, הן נסגרו בשל היעדר מאושפזים - אולם מאז, עם בוא הגל השני, מחלקות הקורונה בבתי החולים שבו והתמלאו, וכעת הן נמצאות על סף קריסה. המיטות תפוסות, החדרים מלאים, וצוותי הרפואה עובדים מסביב לשעון ובתנאים מוגבלים.

739 חולים בנגיף מאושפזים במחלקות המיועדות בבתי החולים בישראל. בארבעה מהם נרשמה היום (שני) תפוסה של יותר ממאה אחוזים. המחלקה העמוסה ביותר היא זו של בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם מאושפזים 84 חולים ב-152% תפוסה.

במקביל, במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא, 58 חולים ו-118% תפוסה. בבית החולים איכילוב מטופלים 51 חולים ואחוזי התפוסה הם 110, ואילו בבית החולים שערי צדק מטפלים ב-55 חולי קורונה במחלקה שבה נרשמו 106% תפוסה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חזבאללה הכחיש התקרית בצפון: "עוד נגיב על מות הפעיל בסוריה"

דובר צה"ל לאחר התקרית בגבול לבנון: "ימים מתוחים לפנינו"

נתניהו: "ישראל צריכה תקציב"; גנץ: "על הליכוד לעמוד בהסכמים"

מחלקת קורונה, המרכז הרפואי שמיר
מחלקת קורונה, המרכז הרפואי שמיר | צילום: חדשות 13

"הקורונה תפסה את מערכת הבריאות בישראל במצב של רוויון", הסביר פרופסור עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, שהוסיף כי "מערכת הבריאות בישראל מלאה. אנחנו רואים מיום ליום את מגמת ההחמרה של המצב הקליני של המטופלים".

בבתי החולים מדווחים גם על עלייה במספר החולים שאינם חולי קורונה, שמגיעים לחדרי המיון - בניגוד למה שקרה בגל הראשון. ד"ר אבי עירוני, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שיבא, פירט כי "המיון הוא לא לבד במערכת. יש לנו גם בית חולים מסביב ואנחנו רואים את העומס במחלקות הפנימיות ובמחלקות הכירורגיות. ברגע שהמחלקות נסתמות, קשה לפנות את החולים שכבר סיימנו את הטיפול בהם למחלקות - וזה עומד להיות מאוד קשה".

פרופסור עופר מרין, מנכ''ל המרכז הרפואי שערי צדק
פרופסור עופר מרין, מנכ''ל המרכז הרפואי שערי צדק | צילום: חדשות 13

החשש מקריסה הביא היום את בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים לבקש ממגן דוד אדום שלא לפנות אליו חולים בשעות הבוקר. "אנחנו נמצאים בתפוסה כוללת", אמר... "כל המחלקות מלאות. אנחנו זקוקים לתקציב על מנת שנוכל ... מספיק כוח אדם - בעיקר אחיות שהן יתפרקו. ואם לא יהיה מי שיטפל בחולים - המצב יהיה גרוע".

צוותי הרפואה שמתמודדים עם החולים מדי יום ביומו נערכים לאלה שעוד יבואו וחוששים לא רק בשל העלייה במספר החולים ובאלה שמצבם קשה אלא גם מהחורף הקרוב - ומהשפעת שתבוא עימו.