התחזיות התממשו: יותר מ-60 אלף מאומתים לקורונה אובחנו אתמול

לאחר שלושה ימים ללא עדכון הנתונים, משרד הבריאות פרסם כי ביומיים האחרונים התגלו יותר מ-60 אלף נדבקים חדשים בקורונה כל יום

זמן צפייה: 01:15

לאחר שלושה ימים ללא עדכון הנתונים, משרד הבריאות פרסם הערב (שלישי) כי אתמול התגלו 65,259 מואמתים חדשים וביום ראשון כ-62 אלף נוספים.

יש לציין כי לוח הבקרה של משרד הבריאות טרם עודכן עם נתונים על כמות המאומתים היומית, אך מנתוני התחלואה שכן פורסמו עולה כי מספר החולים קשה עלה ל-498, מתוכם 135 במצב קריטי ו-100 מונשמים. כמות המבודדים גם היא בעלייה, ובמערכת הבריאות יש 8,129 אנשי צוות מאומתים או שנמצאים בבידוד.

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים בימים הקרובים דיונים עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו על ההיערכות במערכת החינוך ליום שאחרי ההתמתנות במקדם ההדבקה (ה-R). ההערכה הרווחת היא שצפוייה ירידה במקדם ההדבקה בטווח של שבוע עד 10 ימים. אחד המתווים שנשקלים הוא של תכנית "בודקים ולומדים" - כלומר בדיקות רציפות של תלמידי ישראל תוך קיום לימודים מלאים. נבחן האם לבטל הבידוד בפרק זמן זה.

כזכור, ראש הממשלה,שר הבריאות ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו היום על חלוקת 30-25 מיליון בדיקות אנטיגן בחינם לאזרחי ישראל, במטרה להמשיך את פעילות הכלכלה והמשק לצד שמירה על בריאות הציבור, בדגש על האוכלוסיות הפגיעות, זאת כאשר מספר החולים קשה בישראל מתקרב ל-500, ואין נתונים על כמות המאומתים היומית בעקבות הפסקת בדיקות ה-PCR לכלל האוכלוסייה.

בהערכת המצב היומית שנערכה הבוקר הדגיש בנט כי שיקולים ערכיים הנחו את אופן החלוקה, ולכן תתבצע הבחנה בין אוכלוסיות שונות (מטופלי שירותי הרווחה, מערכת החינוך, קשישים ובתי אבות וכו'), והחלוקה צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, בהתאם להיערכות לוגיסטית.

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

כמו כן, שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים. מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור. אני פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו".